sobota 7. decembra 2013

Baraní guláš / Mutton goulash

Tak ako na Slovensku možno máte problém zohnať nejaké suroviny na indickú kuchyňu, tak mám aj ja občas problém zohnať suroviny na slovenskú kuchyňu. Ale beriem to ako výzvu. Keď mám na to jedlo chuť, jednoducho skúšam ako to urobiť z dostupných surovín. No a niektoré suroviny si musím vždy so sebou priviezť alebo mi mama v balíčku pošle. Ako napríklad domácu mletú papriku z myjavského trhu alebo sušený majorán, ktorý som u nás v obchode nevidela. Už som varila guláš z kuracieho mäsa, ale keďže manžel kuracie mäso neje, dnes som si povedala, že uvarím z baranieho, aby ochutnal niečo "naše" zasa. Neberte to ako tradičný, autentický recept, je to moja snaha urobiť ho v mojich podmienkach, čo najlepšie a tak autenticky ako sa len dá.



22barani gulas 031


ČO POTREBUJETE:

1/2kg baranieho mäsa (curry cuts)

na marinádu:
1 lyžica mletej sladkej papriky
1/3 lyžičky mletého chilli korenia
1 lyžička mletého koriandru
8 strúčikov cesnaku
2 lyžice oleja

ďalej:
ghee
3 veľké cibule (alebo aby jej bolo toľko, koľko mäsa)
1 zelená paprika
2 stredne veľké paradajky
soľ
1 zelená chilli paprička 
1/3-1/2 pohára vriacej vody
1 stredne veľký zemiak
5 strúčikov cesnaku
1 lyžička sušeného majoránu



22barani gulas 038



AKO POSTUPOVAŤ:

Mäso umyjeme, vysušíme a dáme do misky. Pridáme suroviny na marinádu - cesnak nastrúhame. Poriadne mäso s marinádou premiešame a necháme cez noc odležať v chladničke.

22barani gulas 004

22barani gulas 006


V hrnci zohrejeme dostatok ghee (2-3 lyžice). Pridáme nadrobno nakrájanú cibuľu a na miernom ohni ju restujeme, až kým nie je mäkká, priesvitná. Trvá to dlhšie, neponáhľajte sa v tomto bode. Občas ju premiešame.

22barani gulas 008

1


Potom pridáme nadrobno nakrájanú papriku a 2 minútky restujeme.

22barani gulas 012


Pridáme namarinované mäso a na silnejšom ohni opekáme, občas premiešame. Necháme mäso zatiahnuť.

22barani gulas 013


Potom ho osolíme a podlejeme 1/3 pohára vriacej vody. 

22barani gulas 014


Pridáme tiež hneď nadrobno nakrájané paradajky, zelenú chilli papričku a premiešame. 

22barani gulas 015


Hrniec prikryjeme, oheň zmiernime a guláš varíme hodinu a pol až 2 hod. Občas mäso skontrolujeme a premiešame.

22barani gulas 018


Kým sa guláš varí, môžeme si pripraviť domáce pečivo, či chlieb. Ja som pripravila žemle: múka atta a maida, soľ, trocha cukru, olej, sušené droždie, ľanové semienka a voda. Pred pečením potrieme vlažnou vodou a pečieme na 180st., 25-30 minút.

22barani gulas 017


Keď je mäso mäkké, pridáme nastrúhaný zemiak, cesnak a sušený majorán, premiešame a ešte 10 minút povaríme pod pokrievkou, na miernom ohni.

2


Hrniec odstavíme z ohňa a guláš necháme aspoň 20 minút ešte odpočívať pred podávaním.

22barani gulas 021


Podávame s chlebom, pečivom alebo knedľou.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára