streda 26. mája 2010

Kuracie karí (pre začiatočníkov) / Chicken curry (for beginners)

IMG_7034



ČO POTREBUJETE:

1/2 kg kuracích stehien aj s kĺbom; vykostené a nakrájané na rezančeky

3 strúčiky cesnaku
1 lyžička zázvoru; strúhaného
100ml kuracieho vývaru (alebo podľa potreby)
1 veľká červenà cibuľa; nasekaná nadrobno
olej
1/2 lyžičky rímskej rasce
1/2 lyžičky mletého koriandru
1/2 lyžičky garam masala
1/2 lyžičky mletej kurkumy
1/2 lyžičky kašmírskeho chilli korenia
hrsť koriandrovej vňate; nasekanej
soľ


IMG_7042



AKO POSTUPOVAŤ:

Kuracie mäso nakrájame na rezančeky a osolíme. V panvici zohrejeme olej a mäso orestujeme na silnom ohni zo všetkých strán. Vyberieme z panvice a odložíme bokom do ďalšieho použitia.

1


V tej istej panvici na oleji, ktorý v nej zostal orestujeme rímsku rascu. Pridáme nadrobno nakrájanú cibulu, cesnak a strúhaný zázvor. Cibulu restujeme domäkka. Potom pridáme kurkumu, mletý koriander a chilli korenie a premiešame.

2


Pridáme mäso, kurací vývar, privedieme ho k varu a mäso povaríme pod pokrievkou na miernom ohni 10 minút. Potom pridáme kokosové mlieko a garam masala, premiešame a povaríme ďalších 5 minút.

3


Do hotového karí vhodíme nasekanú koriandrovú vňať, prejdeme varom a odstavíme z ohňa.

4


Podávame s ryžou.



IMG_7035


13 komentárov:

  1. velmi dobry recept, kari ocenil najma moj manzel, ktory je z Bangladesha, takze indickym chutiam rozumie :) akurat pre mna to bolo trochu viac kokosove. mozno sa mi vludila do varenia nejaka chybicka. dakujem. Nada

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Nada, dakujem. Ono zalezi aj na tom ake kokosove mlieko si pouzila, alebo ci si ho nechtiac nezamenila s kokosovym kremom. A mozno len nie si zvyknuta na tu chut, neviem :) V kazdom pripade som rada, ze manzelovi chutilo a ze si recept vyskusala.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vyborny receptík a lutujem ,ze som ho neobjavila aj skor, moj manzel najskor ohrnoval nos ze KARI???FUUUJ no ale rychlo zmenil nazor ked som ho to prinutila ochutnat takze som velmi rada a dakujem :DDD

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Spravila som s morčacím, veľké ďakujem, veľká dobrota to bola :-) Irena W.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dobry den
    Aj ja som robila z morcacieho a bolo to vyborne.
    Dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Zbožňujem kari, mňam úplne najväčšie... škoda len, že tu u nás sa nedá zohnať také výborné korenie, myslím tým, čerstvé, naozaj voňavé..len napodobeniny v sáčkoch, z ktorých musím vysypať polovicu, aby to vôbec chytilo farbu. Minimálne kôli koreniu by som do Indie išla ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Dnes som recept vyskúšal,kari bolo perfektné. Určite ho budem variť častejšie.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Dnes som varila a super. Omylom som uliala trocha viac kokosového mlieka ale na chuti to neubralo🤞

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kokosovym mliekom sa kari nepokazi 🙂 tesim sa, ze chutilo. Dakujem ❤

      Odstrániť