nedeľa, 29. mája 2011

Buchticky s nutellovou naplnou

V Mumbai som si kupila niekolko kucharskych knih. A kedze ma dnes rano zobudila silna burka a nevedela som co so sebou, tak som zalistovala v jednej z nich a zarobila cesto na tieto buchticky.


Buchticky s nutellovou naplnou



CO POTREBUJETE:

250g hladkej muky (pouzila som muku Maida)
2 lyzice krystaloveho cukru
sol (ja som pouzila troska solene maslo, takze sol som v ceste vynechala)
1 a 3/4 lyzicky suseneho drozdia
2 lyzice masla izbovej teploty
2 vajicka izbovej teploty
3 lyzice tepleho mlieka

na napln:
Nutella

na potretie:
rozslahane vajicko (izbovej teploty)




AKO POSTUPOVAT:

Do misky dame muku, cukor, sol a susene drozdie, premiesame. Pridame zmaknute (nie roztopene) maslo a prstami ho zapracujeme do muky. Vznikne nam nieco ako mrvenicka. Pridame rozslahane vajicka a zamiesame do cesta. Nakoniec pridame teple (nie horuce!) mlieko a vypracujeme nelepive vlacne cesto. Miesime ho rukou aspon 5 minut.

Buchticky s nutellovou naplnou


Dno misky poprasime troska mukou, cesto do nej ulozime, jeho vrch zasa troska poprasime a zakryjeme vlhkou utierkou. Ulozime na teple miesto a nechame 1 hod. nakysnut....alebo tak dlho, kym sa jeho objem nezdvojnasobi. Potom si cesto prenesieme na pomucenu pracovnu plochu a vyvalkame na okruhlu hrubsiu placku. Tu si rozrezeme na 8 rovnakych dielov.

Buchticky s nutellovou naplnou


Postupne kazdy diel najprv rukou znova premiesime a potom vyvalkame ovalnu placku. Na placku dame lyzicu nutelly a prstami jej okraje stlacime, buchticku uzavrieme poriadne, aby nam napln nevytiekla.

Buchticky s nutellovou naplnou



Buchticky ulozime na olejom vymasteny plech kusok od seba a nechame 30 minut nakysnut. Ruru si zatial predohrejeme na 200st. Buchticky pred pecenim potrieme rozslahanym vajickom a pecieme v predohriatej rure 15 minut dohneda.

Buchticky s nutellovou naplnou

Buchticky s nutellovou naplnou



Hotove buchticky posypeme praskovym cukrom alebo kakaom zmiesanym s praskovym cukrom. Mozete podavat s kakaom :)



Recept je z knihy Bread (the definitive guide to making bread by hand or machine) od Sara Lewis.


Buchticky s nutellovou naplnou

8 komentárov:

  1. Mnam Miska, krasne buchticky, takto na rano ku kavicke by mi jedna ci dve skvele padli :) a s nutellou, hriesne dobre!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Veru dobrucke su, makkucke...ja sa teraz snazim sladkemu vyhybat, ale neodolala som a zhresila som s jednou! :))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Paradne buchticky,Miska...pri nich si si urcite trosku zaspominala na nase Slovensko,vsak?:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. super buchticky Miska :) tvoje su este krajsie ako tie v kucharskej knihe :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Miska, toto mi nerob, zajtra musim kupit nutelu ;o) Krasne sa ti vydarili...

    OdpovedaťOdstrániť