streda 26. októbra 2011

Makové zemiakové šúľance (bezvaječné) / Potatoe "gnocchi" with poppy seeds (eggless)

Dnes vám ponúknem niečo mimo indickej kuchyne... moje obľúbené "púčky".


Takto ich robím ja v Indii 🤗



ČO POTREBUJETE (na 1 porciu = 11ks):

2ks zemiakov
štipka soli
múka podľa potreby
(1 vajíčko do cesta, len ak naozaj chcete a ak by vám cesto spolu nedržalo, niekedy sa púčky po vložení do vody rozpadnú, čo záleží od kvality zemiakov)

voda na ich uvarenie

pomletý biely mak a cukor na ich dochutenie
maslo




A takto ich robí moja mama doma na Myjave 🥰


makove pucky


ČO POTREBUJETE:

Množstvo surovín záleží od toho, koľko šúľancov chcete a množstvo polohrubej múky záleží od toho, aké zemiaky použijete. 

Moja mama použila:
6 zemiakov
malá štipka soli
múka podľa potreby

mak
práškový cukor
voda na uvarenie šúľancov
roztopené maslo


AKO POSTUPOVAŤ:

Zemiaky uvaríme v šupke domäkka, necháme poriadne vychládnuť a ošúpeme. Potom ich vychládnuté nastrúhame najemno, pridáme štipku soli a pomaly vymiesime s múkou na nelepivé cesto, nie príliš tuhé. Rozdelíme si ho asi na 3 časti. Postupne každú časť vyšúľame na dlhší šúlok.


Ten nakrájame na menšie kúsky.


Každý kúsok šúľneme hore - dole prstami a dlaňou.


Do hrnca asi do 2/3 dáme variť vodu. Keď sa začne variť, vložíme šúľance.


Opatrne, zľahka zamiešame vareškou. Keď sa začnú ukazovať na hladine jedenkrát ľahučko premiešame. Celé varenie od vloženia do vody trvá asi 2- 4 minúty.


Potom šúľance sítkom vyberieme a preložíme do misky.


Posypeme ich pomletým makom, práškovým cukrom a prelejeme roztopeným maslom. Všetko zľahka premiešame a môžeme podávať teplé.



A tu sú ešte rady, ako na zemiakové cesto:


Zdroj info a viac k článku nájdete na tomto linku.

7 komentárov:

  1. Miška,keď chcem urobiť radosť mojej rodine, tak práve takýmito šúľancami, VŽDY musia byť makové,ale fajn sú aj strúhankové.Díky za rady ohľadne varenia indickej kuchyne na Slovensku.Improvizácia je niekedy úsmevná.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. no a toto si ukuchtím ked budem na víkend slamennou vdovou :D a budú len mojeeee!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pripomenula si mi jedlo z detstva, len my sme ich ešte šúľali medzi dlaňami. Super bašta

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Toto ja ako makofil mam velmi rada a hlavne take hojne obalene makom ako u teba Miska, parada:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. U nas sa takyto mak nepredava a chcela som si ho "uzit", tak na zelanie riadne makoveeee!!! :))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. To množství máku se mi taky moc líbí, mňam :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. naše obľúbené a ja mám najradšej s makom deti ľúbia so strúhankou, práve dneska som ich robila ale z tvarohového cesta a páči sa mi aj tento receptík, zo zemiakového :-)

    OdpovedaťOdstrániť