Preskočiť na hlavný obsah

Toor dal chilla

Dnes sme sa zobudili do prijemneho rana. Vzduch bol sviezi a na oblohe plavali potrhane mraky.


toor dal chilla 022



V noci bola silna burka so silnym vetrom, takmer ako keby sa prehnal cyklon. Oknami lomcovalo a vietor hvizdal pomedzi skary. Odnieslo to pradlo, ktore som den pred tym zavesila neskoro a nestihlo do vecera preschnut. A tak som ho nechala na snurach aj cez noc... rano som nasla par kuskov v mokrom piesku, tak mozem prat nanovo :) Cestou do skoly sme sa brodili cez niekolko velkych kaluz na ceste, nastastie zaplavy z toho nie su.

toor dal chilla 026



Dnes rano som robila na ranajky placky pripravou podobne Dosa plackam Rozdiel je v tom, ze cesto nie je z ryze, ale zo sosovice. Mozete podavat s vasim oblubenym chutney. (Povodne sa placky Chilla robia z lupaneho Moong dal a povodny recept sa vola "Moong dal chilla", ja som moong dal nemala, ale placky su a tak vyborne.)


toor dal chilla 019




CO POTREBUETE (na 11ks):

200ml Toor dal
50ml Urad dal
sol
voda podla potreby

ghee
kari listocky
1/3 lyzicky Ajwain
1/3 lyzicky rimskej rasce
1/3 lyzicky kurkumy


toor dal chilla 014




AKO POSTUPOVAT:

Toor dal a Urad dal si namocime na 2 hodiny vo vode.

1



Potom ich preplachneme v cistej vode a s trochou novej cistej vody a solou rozmixujeme na cesto, ktore ma konzistenciu asi ako na palacinky (alebo Dosa).

2



V mensom hrnci zohrejeme trocha ghee. Pridame ajwain, rimsku rascu a kurkumu. Nechame semianka chvilku poprazit, aby zavonali. Pridame nasekane kari listocky a nechame ich prasknut (co je hned).

4



Toto (vola sa to Tadka) vlejeme spolu s ghee do pripraveneho cesta a zamiesame. Cesto nechame aspon 15 minut postat. Potom ak treba, mozeme ho zriedit este vodou, lebo postatim moze zhustnut trosku.

5



Panvicu si rozpalime. Ohen zmiernime. Naberackou vylejeme cesto na panvicu a oblou castou naberacky cesto kruzivym pohybom od stredu rozotrieme na placku (ako pri Dosa). Na okraje placky nakvapkame troska oleja.

6



Opecieme z oboch stran do hnedkava.




A dnes rano som mala aj divaka pri foteni placiek :) To je nas tulavy psik, co chodi do liahne na obed a u nas pri dverach spava.

toor dal chilla 016

Komentáre

  1. mnam, exoticky fajnovo vyzeraju tie placky, ja uz by som chcela take nieco z tychto tvojich dobrot ochutnat, posli mi aspon jednuuu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Fotka mraku i psika je uzasna :) A tez bych placky i cokoliv z tvych dobrot ochutnala, jen kdyby to slo :))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ked vymyslia teleport (uz konecne, sak Star Trek je uz stary serial!!), tak mozete prist na ochutnavky :) Dakujem dievcata za zastavenie :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára