streda 9. marca 2011

Pečený karfiol / Oven roasted cauliflower

Pozor na tie čili papričky. Je to s nimi dosť pálivé, takže pre tých, čo radšej jemne pálivé odporúčam bez nich. 

22peceny karfiol 016



ČO POTREBUJETE: 

1 menší karfiol
4 lyžice oleja
1/2 lyžičky mletej kurkumy
1/2 lyžičky rímskej rasce
1/2 lyžičky mletého koriandru
1/4 lyžičky mletého čierneho korenia
2 sušené červené čili papričky 
(vopred namočené vo vode na 30min) alebo 1 lyžička chilli vločiek
soľ


22peceny karfiol 007



AKO POSTUPOVAŤ: 

V pekáčiku zmiešame olej s koreninami. Pridáme karfiol, ktorý sme rozrobili na malé ružičky a poriadne ho premiešame s olejom a koreninami. Každá ružička musí byť obalená. Osolíme. Rúru predohrejeme na 200st., karfiol pečieme 25 minút. Potom ho vyberieme, premiesšame a pečieme ďalších 10 minút (môžeme prepnúť aj na gril). 

Podávame ako zeleninovú prílohu ku karí a dusenej ryži, alebo aj ako náplň do Pita placky, s raitou a inou zeleninou.

22peceny karfiol 004

31 komentárov:

  1. Wow, nikdy by mi nenapadlo. To je original indicky recept alebo tvoja inspiracia?
    Karfiol mozem a toto by som rozhodne ochutnala.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Inak Miska, vcera som si kupila kurkumu, ze musim niekedy uz konecne vyskusat nejaky z tvojich speci receptov, tak sa pomaly zasobujem vselijakymi mnou doteraz nepouzivanymi koreninami, ale vidim, ze mi chyba este koriander. Mam medzery :-(

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Nie, nie!! Nic autenticke :) Len taka improvizacia, ale ked koreniny su take typicke pre indicku kuchynu, tak som to zaradila medzi indicke recepty.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. super nápad Miska, karfiolu a receptov nan nie je nikdy dost, super si ma inspirovala paaaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Som rada, ze sa vam napad paci :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ďalší jednoduchý a perfektný recept...určite vyskúšam :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Dakujem, budem zvedava ako chutilo :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Květák můžu ve všech podobách (snad jen obalovanou smaženou klasiku moc nemusím), takže tenhle recept určitě řadím mezi to, co musím co nejdříve vyzkoušet. Super jednoduché a přesto úchvatné!

    OdpovedaťOdstrániť
  9. tak som ho pripravil a neľutujem...je výborný :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Madla dakujem, si mila a ak skusis, budem zvedava na nazor. BenJ dakujem! Tesim sa, ze chutilo :) uz som mala tremu :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Miška tento tvoj vynikajúci pečený karfiol som robila už niekoľkokrát ... vlastne je už u nás celkom pravidelne na stole a úspešne vytláča klasický karfiol obaľovaný v strúhanke :))...len nedávam chilli papričky a aj čierneho korenia dávam menej :))

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Michaela, toto jedlo som skusil a hned vystrelilo na top poziciu mojej hitparady karfiolovych jedal. Genialne jednoduche a chutne zatepla aj zastudena. A pomer vynalozene usilie/vysledok neprekonatelny. Po vytiahnuti z truby, na uplny zaver, som zamiesal aj trochu nakrajanej koriandrovej vnate. To mi poradila kolegyna, ktora toto jedlo varila prva, doniesla to do prace a dala mi okostovat. Je to dobrota.
    Dakujeme a nech sa ti vsetko dari ako to varenie!

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Ahoj, som rada, ze vam karfiol chuti. Velmi pekne dakujem za komentar :)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Teda, moc hezký blog a skvělé recepty! Je to skvělé, že žiješ v Indii a sdílíš s námi tamní život ... kdybys měla chuť na trochu Itálie, mrkni na můj blog: http://vivaitalia.blog.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Výborný receptík, ku karfiolu som pripravila dip z jogurtu, olivového oleja, chilli vločiek, nakrájanej papriky na plátky, rukoly, tymiánu, curry prášku, soli a do toho sme si namáčali ružičky karfiolu. Skvelé!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Super :) som velmi rada, ze vam chutilo :) ten dip vyzera podla popisu tiez dobre..

      Odstrániť
  16. Vyskúšala som, výborné, aj dcére veľmi chutilo, odporúčam :-)))

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Tento karfiol som už niekoľkokrát robila a patrí medzi moje najoblúbenejšie jedlá. Chutí jak za tepla, tak za studena, vačšinou ho chodím vyjedať a zvyšku rodiny moc nezostane. Robím bez papričiek a dávam menej korenia kvôli našim deťom... Perfektné a rýchle jedlo!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som velmi rada, ze sa vam jedlo paci :) Tiez nedavam chilli papricky, ak to ma byt aj pre deti, chilli vacsinou len manzelovi :)

      Odstrániť
  18. Správne po slovensky je štipľavé, pálivé je po česky.
    Opravte to, je to vizitka Vašej kultúry.
    Potom môžete môj komentár vymazať.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Opravene. Preco by som mala mazat vizitku inej kultury? Dakujem za upozornenie. Pozdravujem do Spanielska.

      Odstrániť
  19. Kurkuma má antiseptické a antibakteriální účinky a můžete s ní desinfikovat ránu či ošetřit popáleninu.
    V kombinaci s květákem působí jako prevence proti rakovině prostaty a zabraňuje růstu stávajících nádorů.
    U myší bylo také prokázáno, že kurkuma zabránila u rakoviny prsu rozšíření do plic.
    Snižuje riziko vzniku leukémie u dětí.
    Zabraňuje metastázím a růstu melanomů u všech druhů rakoviny.
    Je to přírodní čistič jater.
    Zmírňuje vývoj Alzheimerovy choroby.
    Funguje jako obrana proti zánětům v těle.
    U myší také prokázala zpomalení roztroušené sklerózy.
    Skvěle funguje jako přírodní analgetikum.
    Může pomoci při metabolismu tuků a regulaci tělesné hmotnosti.
    Číňané ji používají jako účinné antidepresivum.
    Díky protizánětlivým účinkům pomáhá při léčbě artritidy a revmatu.
    Zvyšuje účinky chemoterapie i radioterapie a snižuje její vedlejší účinky.
    Urychluje hojení ran.
    Čistí krev.
    Napomáhá při trávení a zabraňuje nadýmání.
    U žen harmonizuje reprodukční a laktační systémy.
    U mužů zvyšuje kvalitu spermatu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. O kurkume nieco aj tu :) http://akochutimasala.blogspot.in/2010/04/co-je-to-kurkuma-haldi.html

      Odstrániť