štvrtok 6. septembra 2012

Pesarattu (placky z mungo fazuliek)

Sú typickými raňajkovými plackami v južnej Indii.


Pesarattu (placky z mungo fazuliek)



ČO POTREBUJETE (na asi 10 ks):

200ml hrnček zelených mungo fazuliek (môžete použiť naklíčené mungo)
2 lyžičky ryže
soľ podľa potreby
1 zelená chilli paprička
1 malá červená cibuľa
1/2 lyžičky tmavej rímskej rasce


Pesarattu (placky z mungo fazuliek)



AKO POSTUPOVAŤ:

Mungo fazuľky a ryžu prepláchneme a aspoň na 8 hodín namočíme vo vode. Potom ich scedíme, dáme do mixéra, pridáme chilli papričku a nakrájanú cibuľu, troška vody a vymixujeme na cesto, ako na dosa alebo na palacinky. 

Pesarattu (placky z mungo fazuliek)


Vymixované cesto dáme do misky, pridáme soľ a rímsku rascu a premiešame. Cesto necháme prikryté fermentovať na teplom mieste aspoň 6 hodín. Potom môžeme hneď pripraviť placky alebo si ho nachystať večer a na noc uložiť do chladničky. Máme tak o prácu menej, ak ich chceme na raňajky. Ja som si cesto pripravila večer a uskladnila v chladničke. 

Pesarattu (placky z mungo fazuliek)


Pri ich pečení postupujeme ako pri Dosa plackách. Rozohrejeme poriadne panvicu. Do jej stredu vylejeme naberačku cesta a od jeho stredu oblou časťou naberačky, krúživým pohybom cesto rozotrieme na tenkú placku. Prikryjeme pokrievkou, oheň trocha zmiernime a opekáme najprv z jednej strany do hneda (bez oleja!), potom obrátime (pri Dosach neobraciame) a chvíľočku opekáme už bez zakrývania aj z druhej strany. Nechajte placky z prvej strany opiecť poriadne, ak ju budete obracať príliš skoro, môže sa vám potrhať. 

Pesarattu (placky z mungo fazuliek)


Podávala som so subzi. Ale môžete ich jesť aj s obľúbeným chutney


Pesarattu (placky z mungo fazuliek)

10 komentárov:

  1. Wow! Super recept! Manžel nemůže jednoduché sacharidy (těch pár z rýže snad projde), takže určitě vyzkouším! Jen pro JISTOTU - to mungo se teda nevaří, jen namočí a pak rozmixuje, jo?
    Jinak velká pochvala blogu, jsem ráda, že jsem Vás opět objevila, dřív jsem sjížděla Vaše krásné recepty na topkách ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie mungo nevarit, len namocit a rozmixovat. Dakujem za pochvalu blogu :)

      Odstrániť
  2. Ja takisto veľmi chválim, tento blog som objavila len pred pár dňami, ale neviem sa od neho odtrhnúť... :) Chcela som sa opýtať, či sa dá mungo nahradiť klasickou slovenskou uvarenou fazuľou, nakoľko neviem, kde by som mungo u nás zohnala, alebo či to má podstatne odlišnú chuť :) Ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Neviem ako by to dopadlo s obycajnou fazulou, neskusala som. Ale mam tu este takyto recept http://www.receptyzindie2.com/2012/07/toor-dal-chilla.html tam by som skusila toor dal nahradit lupanym suchym hrachom a urad dal vynechat a pouzit trocha ryze. Ale mungo fazulky su myslim dostupne na Slovensku, len neviem v ktorych obchodoch, mozno bio potraviny. Ja sa na to popytam.

      Odstrániť
    2. Obyčajná fazuľa nie!!!

      Odstrániť
  3. Tak som sa spytala ludi na FB, kde by sa dali fazulky zohnat a tu su odpovede:
    V DM drogerii napríklad...
    v bio potravinach :)) napr. bio-obchod.sk, bipo.sk alebo planetafood.sk...
    v bille na bajkalskej som vcera videla
    V Kauflande,v Azijskej predajni a v predajniach zdravej výživy....tam to kupujem :-)
    Mungo fazuľky už dnes kúpiť skoro všade, už to nie je až taká novinka
    ja si to zvycajne kupujem priamo v hypernove alebo v coop jednote. Ale obcas vyuzivam aj tuto webku http://www.bioaktiv.sk/?module=azTec&id=455 vramci BA maju dovoz zdarma

    v Tescu, v ázijských potravinách na Nobelovej ul. (pri Samoške), na Starej Vajnorskej
    aj u nás v maxmed zdrava vyživa...:-)
    aj v kauflande obycajnom maju pri hrachu
    V DM, Bioparku, ale aj v "marketoch" :)
    ja mám pocit že už je hádam všade...aj v Terne niekedy, v DM stále...

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dobry den, chtela jsem se zeptat, jestli je mozne pouzit mungo dal? Dekuji! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslite take to drobne lupane zlte mungo? Urcite. Hocijaka strukovina sa da pouzit na taketo placky :) Ak zmiesat rozne drobnejsie strukoviny sa da, troska ryze, namacat na noc, rozmixovat, ochutit, sfermentovat a urobit placky. Do cesta sa daju rozmixovat aj rozne semienka, korenia, vnate, chilli, cesnak, cibula... Su potom pod roznymi nazvami. Len tieto konkretne zo zelenych mungo fazuliek maju ten svoj nazov Pesarattu :) Inak je to druh dosa placiek.

      Odstrániť
    2. Dekuju moc za odpoved! Placky urcite vyzkousim! :)

      Odstrániť