Preskočiť na hlavný obsah

Krevetove kari s kokosom


22krevetove kari s kokosom 028


CO POTREBUJETE:

25ks velkych cerstvych kreviet
5 plnych lyziciek cerstveho nastruhaneho kokosu
1 lyzicka koriandrovych semien
3 susene cervene cili papricky
olej
1/3 lyzicky mletej kurkumy
1/3 lyzicky tamarindovej pasty

1 lyzicka cesnakovo-zazvorovej pasty
sol
200ml vody
1 lyzicka garam masala



22krevetove kari s kokosom 029



AKO POSTUPOVAT:

V hrnci zohrejeme olej. Pridame koriandrove semienka a cili papricky. Restujeme na stredne silnom ohni, kym semienka nezavonaju a cili nezmenia troska farbu. Nechame trocha vychladnut a dame do mixera.

22krevetove kari s kokosom 006


Do mixera dalej pridame cerstvy struhany kokos, tamarindovu pastu a mletu kurkumu.

22krevetove kari s kokosom 007


Pridame trocha vody a vymixujeme na pastu. Odlozime ju bokom do dalsieho pouzitia.

22krevetove kari s kokosom 009


V tom istom hrnci, kde sme oprazili koriandrove semienka a cili znova zohrejeme troska oleja. Pridame nadrobno nakrajanu cibulu a cesnakovo-zazvorovu pastu.

22krevetove kari s kokosom 013


Cibulu restujeme, kym nezmakne.

22krevetove kari s kokosom 016


Potom pridame ocistene krevety, sol a garam masala. Premiesame. (Ak chcete, mozete si pridat este mlete cili korenie, asi pol lyzicky.)

22krevetove kari s kokosom 018


Dalej pridame kokosovu pastu, ktoru sme si vopred pripravili a podlejeme trochou vody. Kari privedieme k varu a hrniec prikryjeme pokrievkou. Ohen zmiernime a kari varime 6-8 minut.

22krevetove kari s kokosom 024


Hotove odstavime z ohna. Podavame s ryzou.

Komentáre

  1. nastala chvila, ked som Ti zacala zavidite pracu Tvojho manzela.....ochutnala som krevety (aj udeneho lososa, ale ten je mimo tohoto prispevku :-)) a ja som mala pocit, ze som nic lepsie nikdy nejedla. Asi som sa ich konecne po rokoch naucila spravne pripravovat, alebo som zacala kupovat kvalitnejsie...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mili rozdiel je hlavne v tom, ci su cerstve. Jedla som aj mrazene, ale to sa neda vobec porovnat.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára