utorok 8. marca 2011

Čokosové mafiny (hrnčekové) / Chococonut muffins

Mojej staršej dcérke (druháčke) sa začalo obdobie koncoročných písomiek v škole. V Indii sa školský rok končí koncom apríla a nový začína v polovici júna, pretože máj, jún je vrchol najhorúcejšieho obdobia v roku - indické leto. Medzi písomkami majú vždy pár dní voľno, aby sa mohli doučiť ešte čo treba a každý deň majú písomku len z jedného predmetu. Strávi tak v škole len 2 hodinky (toľko majú čas na písanie) a tým pádom nepotrebuje so sebou mať teplý obed. A tak som jej na povzbudenie na dnes vymyslela mafinky, aby sa mohla podeliť aj so spolužiakmi, naplnili trošku brušká a aj si zamaškrtili po 2-hodinovom namáhaní si hlavičiek.


11IMG_3967



ČO POTREBUJETE (na 12 malých ks):

150ml hladkej múky 
(použila som múku Maida)
100ml kokosovej múčky
150ml práškového cukru
1 plochá lyžička prášku do pečiva
štipka jedlej sódy 
štipka soli
1 plná lyžica kakaa
100ml oleja 
(alebo 100ml roztopeného masla; sú tak menej mastné)
100ml hustej sladkej smotany 
(alebo 100 ml bieleho nesladeného jogurtu)
2 vajíčka


11IMG_3973



AKO POSTUPOVAŤ:

V jednej miske zmiešame suché suroviny. V druhej miske zmiešame mokré suroviny a nakoniec oboje zmiešame dokopy. Pri mafinoch platí pravidlo, "nemiešať príliš poctivo".

Mafinovú formu si vymastíme olejom a naplníme do 2/3 cestom.

Rúru vyhrejeme na 180 stupňov a mafinky pečieme 25-30 minút. Necháme dobre vychládnuť a až potom vyberieme z formy. Ak vyberáte mafiny ešte teplé, obyčajne sa "zlomia". 


11IMG_3972
(fotky som vymenila za novšie - krajšie, toto je mladšia dcérka-teraz prváčka a fotka je urobená 22.júna 2014)


Sú šťavnaté, mäkkučké a chutnala aj pani učiteľka, ktorá si vypýtala aj recept 😉

12 komentárov:

  1. Miška, tou hustou sladkou smotanou myslíš vyšľahanú smotanu?Muffiny som piekla všeliaké,ale s kokosom ešte nie, takže budú na rade, díky za recept a pekné MDŽ ti prajem!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. U nas predavaju taku velmi hustu smotanu, naozaj vyzera ako naslahana...mozno je to len tym, ze ked ju prevazaju tak auto nadskakuje na tych indickych cestach a vsetky slahacky tym uslaha :) inak je 25%-tna. Ja by som asi naslahala tu slahacku a tak pridala tych 100ml. Ak by to bolo prilis huste, tak po troske pridat, cesto na mafiny sa celkom neleje je take hustejsie. Aj tebe pekne MDZ a dakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tými indickými cestami si ma rozosmiala, tie slovenské s dierami po zime tiež nie sú bohviečo :). To ma prekvapuje, že 25% je hustá a naša 33% nie, myslím,že indické kravičky sú viac uctievané ako tie naše, takže im stačí 25% :).

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tak tak staci ti na 25% a pridaj jej podla potreby. Ono aj kazda muka potrebuje ine mnozstvo tekutin, tak treba trosku prisposobit podla toho.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Miška,neverila som očiam, dnes v potravinách som objavila 25% smotanu od Rajo s názvom Creme patiserie - no nebude to asi tými cestami ani kravičkami :).

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Práve som ich dopiekla. Vynikajúce. Namiesto smotany som tam dala sojové mlieko a čerstvé olivové maslo:-)
    Carrie

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Super, paci sa mi, ked si ludia takto vedia poradit a prisposobia si suroviny bez vyhovoriek, ze to nejde, lebo.... dakujem Carrie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Už som vyskúšala veľa receptov na mafiny, ale tento je fakt super.Ja som namiesto smotany použila probio jogurt a boli výborné.Keď som ich doniesla do práce, len sa po nich zaprášilo.Vrelo odporúčam a teším sa na nové nápady na pečenie.Viki

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vdaka Viki, som velmi rada, ze chutili :) Jogurt je tiez super vec do cesta, aj do mafinoveho aj do peciva.

      Odstrániť
  9. Veľmi sme si pochutnali! Ďakujem za receptík 😄

    OdpovedaťOdstrániť