utorok 8. marca 2011

Cokosove mafiny (hrncekove)

Mojej starsej dcerke (druhacke) sa zacalo obdobie koncorocnych pisomiek v skole. V Indii sa skolsky rok konci koncom aprila a novy zacina v polovici juna, pretoze maj, jun je vrchol najhorucejsieho obdobia v roku - indicke leto. Medzi pisomkami maju vzdy par dni volno, aby sa mohli doucit este co treba a kazdy den maju pisomku len z jedneho predmetu. Stravi tak v skole len 2 hodinky (tolko maju cas na pisanie) a tym padom nepotrebuje so sebou mat teply obed. A tak som jej na povzbudenie na dnes vymyslela mafinky, aby sa mohla podelit aj so spoluziakmi, naplnili trosku bruska a aj si zamaskrtili po 2-hodinovom namahani si hlaviciek.



11IMG_3967



CO POTREBUJETE (na 12 malych ks):

150ml hladkej muky (pouzila som muku Maida)
100ml kokosovej mucky
150ml praskoveho cukru
1 plocha lyzicka prasku do peciva
stipka sody
stipka soli
1 plna lyzica kakaa
100ml oleja (alebo 100ml roztopeneho masla; su tak menej mastne)
100ml hustej sladkej smotany (alebo 100 ml bieleho nesladeneho jogurtu)
2 vajicka



11IMG_3973



AKO POSTUPOVAT:

V jednej miske zmiesame suche ingrediencie. V druhej miske zmiesame mokre ingredience a nakoniec oboje zmiesame dokopy. Pri mafinoch plati pravidlo, "nemiesat prilis poctivo".

Mafinovu formu si vymastime olejom a naplnime do 2/3 cestom.

Ruru vyhrejeme na 180stupnov a mafinky pecieme 25-30 minut. Nechame dobre vychladnut a az potom vyberieme z formy. Ak vyberate mafiny este teple, obycajne sa "zlomia".


11IMG_3972
(fotky som vymenila za novsie - krajsie, toto je mladsia dcerka-teraz prvacka a fotka je urobena 22.juna 2014)


Su stavnate, makkucke a chutnala aj pani ucitelka, ktora si vypytala aj recept ;)

12 komentárov:

  1. Miška, tou hustou sladkou smotanou myslíš vyšľahanú smotanu?Muffiny som piekla všeliaké,ale s kokosom ešte nie, takže budú na rade, díky za recept a pekné MDŽ ti prajem!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. U nas predavaju taku velmi hustu smotanu, naozaj vyzera ako naslahana...mozno je to len tym, ze ked ju prevazaju tak auto nadskakuje na tych indickych cestach a vsetky slahacky tym uslaha :) inak je 25%-tna. Ja by som asi naslahala tu slahacku a tak pridala tych 100ml. Ak by to bolo prilis huste, tak po troske pridat, cesto na mafiny sa celkom neleje je take hustejsie. Aj tebe pekne MDZ a dakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tými indickými cestami si ma rozosmiala, tie slovenské s dierami po zime tiež nie sú bohviečo :). To ma prekvapuje, že 25% je hustá a naša 33% nie, myslím,že indické kravičky sú viac uctievané ako tie naše, takže im stačí 25% :).

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tak tak staci ti na 25% a pridaj jej podla potreby. Ono aj kazda muka potrebuje ine mnozstvo tekutin, tak treba trosku prisposobit podla toho.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Miška,neverila som očiam, dnes v potravinách som objavila 25% smotanu od Rajo s názvom Creme patiserie - no nebude to asi tými cestami ani kravičkami :).

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Práve som ich dopiekla. Vynikajúce. Namiesto smotany som tam dala sojové mlieko a čerstvé olivové maslo:-)
    Carrie

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Super, paci sa mi, ked si ludia takto vedia poradit a prisposobia si suroviny bez vyhovoriek, ze to nejde, lebo.... dakujem Carrie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Už som vyskúšala veľa receptov na mafiny, ale tento je fakt super.Ja som namiesto smotany použila probio jogurt a boli výborné.Keď som ich doniesla do práce, len sa po nich zaprášilo.Vrelo odporúčam a teším sa na nové nápady na pečenie.Viki

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vdaka Viki, som velmi rada, ze chutili :) Jogurt je tiez super vec do cesta, aj do mafinoveho aj do peciva.

      Odstrániť
  9. Veľmi sme si pochutnali! Ďakujem za receptík 😄

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie je za co :) a tesim sa, ze vam chutilo :)

      Odstrániť