pondelok 3. marca 2014

Mooli Paratha

Placka s bielou redkvickou. V tomto recepte je tazko pisat nejake presne mnozstva. Takze napisem len suroviny a ostatne podla chuti a potreby. Mozete tiez zvolit dva rozne postupy. Bud redkvicku vyzmykat a pouzit jogurt (stavu z nej pouzit napr. pri duseni inej zeleniny, nevyhadzovat), alebo nezmykat a pouzit ju ako lepidlo cesta. Takze tu je recept a postup, ktory som zvolila ja.



22IMG_8493


CO POTREBUJETE:

biela redkvicka - mooli
sol
garam masala
na jednu redkvicku som dala  1 lyzicu nesladeneho jogurtu
muka podla potreby (pouzila som Atta muku)
ghee na potretie placiek



22IMG_8495


AKO POSTUPOVAT:

Redkvicku ocistime a nastruhame najemno. Osolime a nechame chvilu postat. Potom vyzmykame a stavu z nej si odlozime pre ine pouzitie.

1


K nastruhanej redkvicke pridame cerstvu, nasekanu koriandrovu vnat, korenie garam masala a premiesame. Dalej pridame jogurt a premiesame.

2


Potom pridavame po trochach muku a miesime, kym nevznikne nelepive, ale nie tuhe cesto. Cesto nechame v miske pod cistou kuchnskou utierkou pol hodinu postat.

22IMG_8482


Potom si cesto rozdelime na rovnako velke diely.  Ja som rozdelila z tohoto mnozstva na 4ks. Vymodelujeme gulocky a s kazdou pracujeme zvlast, postupne.

Gulocku v dlaniach splostime a obalime v muke. Vyvalkame na tenku placku. Panvicu si dame poriadne rozhorucit. Na horucu panvicu polozime placku a na stredne silnom az silnejsom ohni chvilocku opekame z jednej strany, obratime - opekame z druhej strany chvilku, zasa obratime... takto ju casto obraciame, az kym nie je placka opecena z oboch stran dohnedkava. 

22IMG_8483

3


Opecenu placku potrieme s ghee. Placky ulozime do cistej kuchynskej utierky, kym ich nepodavame. Mozeme k nim podavat chutney. Zvycajne sa jedia na ranajky.
 



 Biela redkvicka - Mooli.

22IMG_8476

4 komentáre:

  1. to vyzera dobre,nikdy neviem co s tou redkovkou varit teda okerm salatu.urcite vyskusam:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Budem rada, dufam, ze budu chutit :) Este nejake recepty pribudnu, lebo som sa do bielej redkvicky momentalne zamilovala :)

      Odstrániť
  2. Zkusil jsem a jsou vynikající :) mohu doporučit

    OdpovedaťOdstrániť