Reshmi kebab


Reshmi kebab





CO POTREBUJETE (na asi 10ks):

500g kuracich prs
1 vajce
1 lyzicka mletej rimskej rasce
1/2 lyzicky kajenskeho chilli korenia
1/2 lyzicky bieleho mleteho korenia
sol
2 lyzicky oleja (najlepsie arasidoveho)
25g nesolenych kesu orechov
15g struhaneho zazvoru
10g cervenej cibule
mensia hrst cerstvej koriandrovej vnate
1/2 lyzicky garam masala
maslo alebo ghee na potieranie pocas grilovania


Reshmi kebab

AKO POSTUPOVAT:

Pomelieme si kesu orechy a maso. Do misky dame maso, vajce, sol, biele korenie, chilli korenie, rimsku rascu, olej a premiesame.

Zvlast vymixujeme na pastu cibulu, zazvor a koriandrovu vnat. Tuto zmes pridame k masu a znova premiesame. Miesame rukou. Dalej pridame garam masala a pomlete kesu orechy a znova premiesame. Masovu zmes ulozime v uzavretej miske na pol hodinky do chladnicky.

Ja som grilovala v rure na plechu, ale kedze prichadza sezona grilov, urcite grilujte na dvore. Vlhkou rukou masom obalte grilovacie palicky, tak aby ste dostali nieco ako male parky. Potrieme ich maslom alebo ghee. Grilujeme asi 10 minut, pocas ktorych ich este raz potrieme maslom alebo ghee. Ak sa rozhodnete pre ruru tak asi 8 minut z kazdej strany pod grilom na 200st., pred pecenim aj v polovici grilovania ich potrieme maslom alebo ghee.

Reshmi kebab


Podavat mozeme s cerstvou zeleninou a koriandrovym chutney (alebo s vybornym koriandrovym pestom). My sme si  urobili indicko-slovensky obed a podavala som so zemiakovym pyre.




Pre vegetarianov je tu moznost pouzit miesto masa hrncek fazule. Ja som pouzila Lobiu. Namocila som ju na noc, rano scedila, preplachla a uvarila domakka - rozvarila. Nechala som ju vychladnut, scedila a rozmixovala. Dalej som pokracovala ako je uvedene vyssie, len miesto grilovania, ci pecenia, som robila placky na panvici, ktore som prazila na miernom ohni na velmi malom mnozstve oleja. A chuti to vyborne!


reshmi kebab z fazule



Recept je z knihy: Prashad - cooking with indian masters by Jiggs Kalra

Komentáre