pondelok, 20. januára 2014

"Madlenky" s vonou ruzi a kardamonu

Od kedy som videla Rachel Khoo robit jej madlenky, chcela som ich skusit aj ja. Neviem preco som si vzdy myslela, ze to je nieco zlozite. Asi preto, ze ked sa povie "francuzska kuchyna" vzbudzuje to vo mne prave tu zlozitost. Co znamena, ze je to len moja nevedomost. Madlenky su vhodne k poobednemu caju a ja vam ponukam recept ako som ich robila ja. Nizsie pod receptom najdete link, ktory mi bol predlohou. Ci su to tie prave madlenky? Neviem. Moje sa tvarom urcite nepodobaju, pretoze nemam na ne formu. A tak som improvizovala a madelnky piekla vo formickach na kosicky.



22IMG_7061


CO POTREBUJETE (na 11-12ks):

160g hladkej muky (pouzila som Maida)

1 plocha lyzicka prasku do peciva
trocha mleteho kardamonu

2 vajcia
85g praskoveho cukru
stipka soli
1 lyzicka ruzovej vody

trocha nastruhanej kory z citrona (pouzila som limetku)
85g masla, rozpustene a vychladnute
na vymastenie formiciek som pouzila ghee


22IMG_7057



AKO POSTUPOVAT:

Maslo si v hrnci na miernom ohni rozpustime a nechame vychladnut.

Muku preosejeme s praskom do peciva a pridame mlety kardamon.

22IMG_7043


Vajcia vyslahame elektrickym mixerom spolu s cukrom a stipkou soli.

22IMG_7039

22IMG_7040


Do vyslahanych vajec pridame ruzovu vodu.

22IMG_7044


Potom postupne k vyslahanym vajciam zamiesame muku a maslo; na striedacku.

22IMG_7046


Do pripraveneho cesta este pridame koru z citrona a zamiesame.

22IMG_7047


Formicky na madlenky poriadne vymastime rozpustenym maslom (pouzila som ghee).

22IMG_7042


Ruru vyhrejeme na 190st. Formicky naplnime do 3/4 cestom. Ja som cesto rozdelila lyzicou do formiciek a potom palcom trocha roztlacila ako ked robite medvedie lapky. (Nie som si ista, ci cesto nemalo byt redsie.)

Madlenky pecieme 12-15 minut.

22IMG_7050


Upecene nechame troska vychladnut a vyklopime ("vyskocili" z formiciek same). Hotove pocukrujeme praskovym cukrom.



Spravnou technikou je vraj zmiesat suroviny (okrem masla) a dat do chladnicky. Maslo roztopit a nechat troska vychladnut. Potom este teple maslo vmiesat do vychladeneho cesta, ktore sme si pripravili. Ihned plnit, maslom vytrete a vychladene formicky a piect na 260st. prvych 5 minut, dopekat na 180st. To by mala byt ta spravna technika, aby im nabehlo pupko :)


Inspiracia.

4 komentáre:

  1. Madlenky, ktore nevyzeraju ako madlenky..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Preto je nazov v uvodzovkach a v uvode je to aj napisane ;)

      Odstrániť
  2. Vôbec nevadí, že vyzerajú inak, hlavne, že im chutili. Ja sa aspoň virtuálne ponúknem.
    Heli.

    OdpovedaťOdstrániť