štvrtok, 18. septembra 2014

Baklazanove kari


IMG_5571



CO POTREBUJETE:

9ks baby baklazanov
sol
olej

6ks gulateho cierneho korenia
2 zelene kardamony
1 lyzicka koriandrovych semien
2 zelene chilli papricky (pre viac palive kari pouzite viac papriciek)
2 stredne velke cervene cibule
troska vody na vymixovanie pasty

1 lyzicka ghee
1/2 lyzicky cesnakovo-zazvorovej pasty
1/3 yzicky mletej kurkumy
1 vacsia paradajka
hrst cerstvej koriandrovej vnate



IMG_5581



AKO POSTUPOVAT:

Baklazany umyjeme, vysusime, stopky odrezeme a prekrojime ich pozdlzne na polovice. Mozete pouzit aj ine odrody, ja som pouzila taketo podlhovaste.

IMG_5529


Pokrajane baklazany dame na pekac, pokvapkame olejom a osolime. Dame piect na 180st., na 20 minut. Upecene odlozime bokom do dalsieho pouzitia.

1


V hrnci zohrejeme trochu oleja. Pridame gulate cierne korenie, chilli papricky, kardamony a koriander. Koreniny oprazame na stredne silnom ohni, kym neuvolnia vonu.

2


Potom pridame na pasiky nakrajanu cibulu a restujeme na stredne silnom ohni dohnedkava. Zmes nechame trocha vychladnut, potom dame do mixera, pridame troska vody a rozmixujeme ju na pastu. Odlozime ju bokom do dalsieho pouzitia.

3


V tom istom hrnci, kde sme prazili koreniny a restovali cibulu zohrejeme ghee. Pridame cesnakovo - zazvorovu pastu (cerstvy zazvor a cesnak su lepsia volba), mletu kurkumu a minutku restujeme na miernom ohni. 

4


Pridame nakrajanu paradajku, hrniec prikryjeme a paradajku udusime domakka, kym sa nerozpadne. Obcas premiesame.

5


Potom pridame pripravenu cibulovu pastu, premiesame a minutku restujeme.

6


Dalej pridame kokosove mlieko, trocha soli, premiesame a kari privedieme k varu. Ked sa kari zacne varit, ohen zmiernime a kari varime asi 2-3 minuty odokryte.

7


Nakoniec pridame nasekanu koriandrovu vnat, upecene baklazany, premiesame a kari este minutu povarime. Hrniec prikryjeme, odstavime z ohna a kari nechame odlezat 10 minut.

8

Podavame s dusenou ryzou.



IMG_5573

4 komentáre:

  1. Míša opět ty krásné barvy a vůně koření :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Miška, si zárukou kvality, keď už neviem, čo variť, tak sa inšpirujem tu u Teba a ešte nikdy som sa nesklamala. Pri tomto recepte som použila namiesto baklažánu - tekvicu-žltú (maslovú) a bolo to tiež výborné. Ďakujem Ti za túto stránku, som bezlepková, bezmliečna a zistila som, že indická kuchyňa mi veľmi vyhovzje, v podstate všetko môžem a nemusím žiadnu surovinu nahrádzať. Nakúpila som si všetky indické korenia zvlášť a skúšam aj sama experimentovať - chutí to aj druhým. Pa, pa, želám ti veľa zdravia a radosti v Tvojom živote v Indii, Maruška.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Maruska, som rada, ak ti recepty, co len trosku pomozu a ak tebe aj tvojim stravnikom chuti :) Vdaka a pozdravujem!

      Odstrániť