nedeľa 11. januára 2015

Ceske buchty


Ceske buchty



CO POTREBUJETE (pribl. na 6-8ks, podla velkosti buchiet):

500g muky (pouzila som bielu Maida, porovnatelna s hladkou 00)
80g masla (pouzila som ghee)
1 cele vajce + 1 zltok
60g cukru
troska citronovej kory
1 plochsia lyzicka soli
1 plocha lyzica susenych kvasnic
300ml tepleho mlieka
maslo na potretie


Ceske buchty



AKO POSTUPOVAT:

Maslo vajcia a cukor spolu vymiesame. Do muky zamiesame sol, nastruhanu citronovu koru a susene drozdie. Pridame maslovu zmes a teple mlieko a vymiesime cesto. Cesto nechame asi 1 hodinu kysnut. Znova ho poriadne vymiesime (vytlacime vzduch). Cesto potom prelozime na pracovnu dosku, rozvalkame a na rezeme na priblizne rovnake kusy. Na kazdy ulozime slivkovy lekvar (ja som pouzila jahodovy, slivkovy sa u nas nepredava) a prstami kraje dobre spojime, vytvarujeme podlhovastejsiu buchtu. Buchty ulozime kusok od seba na vymasteny plech. 

Ceske buchty


Ruru predohrejeme na 180st. Buchty nechame pred pecenim este 30 minut kysnut. Potrieme ich maslom a pecieme asi 40 mint, dohneda. Hotove buchty znova potrieme maslom.

Ceske buchty


Ceske buchty



Piekla som podla receptu z kucharskej knihy: Staroceska kucharka z roku 1880.


buchty

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára