sobota 9. novembra 2013

Baranie Vindaloo.... alebo skôr karí?

Zaujal ma pekný obrázok, super vyzerajúceho vindaloo. Po prečítaní receptu sa mi to akosi nepozdávalo. Hneď mi udrelo do očí kokosové mlieko. Myslím, že som pred tým nevidela recept na vindaloo, kam by šlo kokosové mlieko. Ale riskla som a recept vyskúšala. Varila som podľa receptu na blogu Kitchen corner.



22baranie vindaloo 028


ČO POTREBUJETE:

500g baranieho mäsa (curry cuts) 

na marinádu:
3 červené sušené chilli papričky 
100ml kokosového mlieka 
1 lyžička bieleho vínneho octa 
1 lyžička cesnakovo-zázvorovej pasty 
4 klinčeky 
kúsok škorice 
1/2 lyžičky rímskej rasce 
1/2 lyžičky horčičných semienok 
1/3 lyžičky mletej kurkumy 
1/4 lyžičky mletého čierneho korenia 
soľ
1 lyžička strúhaného palmového cukru (jaggery) 

ďalej:
3 lyžice ghee
1 veľká červená cibuľa 
4 naberačky baranieho vývaru 
koriandrová vňať 



22baranie vindaloo 032



AKO POSTUPOVAŤ:

Mäso prepláchneme pod tečúcou vodou a dobre scedíme. 

V miske zmiešame kokosové mlieko a ocot a namočíme v ňom na pol hodiny chilli papričky. 

22baranie vindaloo 003


Potom dáme kokosové mlieko s chilli do mixéra, pridáme cesnakovo-zázvorovú pastu, škoricu, klinčeky,  rímsku rascu, horčičné semienka a dobre rozmixujeme.

22baranie vindaloo 007


Týmto zalejeme Mäso. Pridáme kurkumu, mleté čierne korenie, soľ a palmový cukor. Premiešame a necháme (najlepšie cez noc) odležať v chladničke.

22baranie vindaloo 009

22baranie vindaloo 010


V hrnci zohrejeme ghee. Pridáme mäso (bez marinády, ktorú prelejeme do menšieho hrnca) a mäso 5 minút na silnom ohni opekáme. Pridáme nadrobno nakrájanú cibuľu a na silnom ohni ďalej varíme ďalsie 3 minúty.

22baranie vindaloo 016


Kým sa mäso a cibuľa varia v menšom hrnci zmiešame zostatú marinádu a vývar a privedieme k varu. Na miernom ohni vývar varíme, kým ho nepridáme k mäsu.

22baranie vindaloo 017


Po troch minútach varenia mäsa s cibuľou pridáme vriacu marinádu s vývarom. Oheň zmiernime, hrniec prikryjeme a karí varíme, až kým mäso nie je mäkké. Asi 1 a pol až 2 hod.

22baranie vindaloo 018


Nakoniec pridáme trocha nasekanej koriandrovej vňate, premiešame, odstavíme z ohňa.

22baranie vindaloo 019



Moje poznámky k tomuto receptu:
V pôvodnom recepte bol cukor, ja som ho vymenila za palmový cukor, ktorý má lepšiu chuť a je "zdravší". Miesto oleja som použila ghee. Miesto mletého čierneho korenia je lepšie použiť guľaté čierne korenie, ktoré treba pridať pri mixovaní s ostatným korením. Použila som oveľa menej chilli papričiek (aj keď pravé vindaloo by malo páliť). Na môj vkus však bolo pálivé až-až a chutilo naozaj výborne. Miesto vody som použila vývar a nakoniec som pridala koriandrovú vňať, ktorá v pôvodnom recepte nebola.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára