nedeľa, 5. februára 2012

Zemiaky s bielym makom

Zemiaky s bielym makom



CO POTREBUJETE:

45ml bieleho maku (khus khus)
olej
4 stredne velke zemiaky
1/2 lyzicky horcicnych semienok
1/2 lyzicky cernuchy (kalonji)
1/2 lyzicky rimskej rasce
1 susena kasmirska chilli papricka
1/3 lyzicky kurkumy
sol
troska vody na podliatie


Zemiaky s bielym makom



AKO POSTUPOVAT:

Na suchej panvici, na stredne silnom ohni opecieme mak. Nie dlho, len kym zmeni troska farbu a zavonia orieskovo. Casto ho prehadzujte na panvici, aby vam nezhorel. Mak nechame vychladnut a v mlynceku alebo maziariku popucime a odlozime bokom.

Zemiaky s bielym makom


Zemiaky osupeme a pokrajame na kocky. V hlbsej panvici zohrejeme olej. Nie tolko, aby v nom zemiaky plavali, ale dost na to, aby sa v nom vsetky rovnomerne prazili. Ked je olej dobre horuci, dame donho zemiaky a na silnom ohni ich oprazime do hnedkava. Obcas ich poobracajte, ale nie prilis casto. Oprazene zemiacky vyberieme z panvice a odlozime ich bokom.

Zemiaky s bielym makom


V druhej panvici zohrejeme trosku oleja. Pridame horcicne semienka a nechame ich prasknut. Ohen zmiernime. Ked semienka prasknu, pridame cernuchu, rimsku rascu, feniklove semienka a chilli papricku. Korenie oprazame na slabom ohni, kym papricka nestmavne troska (pozor, aby nezhorela) a korenie uvolni vonu. Papricku vyberieme. Ihned pridame kurkumu a oprazene zemiaky. Dobre premiesame. Pridame sol a podlejeme troskou vody. Vodu privedieme do varu, ohen zasa zmiernime, panvicu prikryjeme a zemiaky povarime asi 8-10 minut. Vsetka voda sa musi vyvarit, takze nepodlievajte vela. Nakoniec k zemiakom primiesame pomixovany biely mak a odstavime panvicu z ohna. Prikryte nechame 10 minut odlezat.

Zemiaky s bielym makom



Podavame napriklad s Chapati.

6 komentárov:

  1. to vypadá prudce jedle :-) nádhera :-) jsi úžasná jak dokážeš z obyčejných potravin vykouzlit tak nádherné receptíky!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem Lenka...toto som varila podla kucharskej knihy

      Odstrániť
  2. Miška krásne fotky. Biely mak som ešte nevidela a makové krumple som ešte nejedla, len buchty a slíže :-) Som akási zaostalá...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Cistinka, ak zozenes biely mak, urcite si tieto zemiacky urob. Neni su vobec pikantne, ale chutia perfektne. Ja som sa ich dnes nemohla dojest...

      Odstrániť
  3. To ti verím, mám volno, zajtra sa chystám to terénu, mám vyhliadnutých pár obchodíkov s koreninami a inými špecialitkami, aby som mohla zasa vyskúšať niečo od teba....tie krumple vyzerajú tak lákavo!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak to mi daj vedet jak chutilo!!! ja od teba skusat nemozem, lebo som do tvojich gati este nedorastla :)) na oko lahke, ale teda... mne to nejde!

      Odstrániť