nedeľa 6. júna 2010

Mramorová bábovka / Bundt cake

Naučila ma ju robiť moja mama a bol to môj celkom prvý výtvor v kuchyni.


Mramorova babovka



ČO POTREBUJETE:

420g polohrubej múky
120g masla
240g práškového cukru
štipka soli
5 vajec
250ml mlieka
1 prášok do pečiva
1 lyžica kakaa


Mramorova babovka



AKO POSTUPOVAŤ:

Žĺtky oddelíme od bielok, každé dáme do inejnkisky. K žĺtkam pridáme cukor, zmäknuté maslo a vymiešame mixérom. Z bielkov ušľaháme tuhý sneh. Prášok do pečiva vmiešame do múky so štipkou soli. Po troškách k maslu primiešame múku s práškom do pečiva a mlieko. Potom zľahka vmiešame bielkový sneh. 

Formu vymastíme olejom alebo maslom a vysypeme strúhankou. Prebytočnú strúhanku vysypeme preč. Trocha bledého cesta nalejeme do formy. Do ostatného cesta vmiešame kakao a prelejeme ním bledé cesto. 

Rúru vyhrejeme na 180 stupňov a pečieme 30 minút prikryté a potom ešte 15-20 minút odokryté. Treba do bábovky pichnúť a keď sa cesto na paličku nelepí, je hotová. 

Hotovú bábovku s formou položíme na tanier a zakryjeme vlhkou utierkou. Necháme 5 minút postáť a potom vyklopíme.

Mramorova babovka


Na ozdobenie môžeme posypať práškovým cukrom. 


Mramorova babovka

4 komentáre:

  1. Samé dobré papky.E.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. :) Nemozem spat, tak si pozeram stare recepty, co som si pisala este ako skolacka od mojej maminky.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. bábovka je krásna! :-)....anonymný, na jedlo sa nepíše a ani nehovorí fuj!....mám pocit, že si ju vôbec nepiekol!!!

    OdpovedaťOdstrániť