utorok 15. apríla 2014

Baklažánová masala s melónovými semienkami / Brinjal masala with melon seeds

22IMG_9798


ČO POTREBUJETE:

5ks baby baklažánov
2 lyžice melónových semienok (muskmelon seeds)
1 stredne veľká červená cibuľa 
1 lyžica ghee
4 strúčiky cesnaku
1/3 lyžičky mletej kurkumy
1/2 lyžičky mletého koriandru
1/2 lyžičky mletého kašmírskeho chilli korenia
soľ
200ml vody



22IMG_9804


AKO POSTUPOVAŤ:

Melónové semienka nasucho opečieme na panvici dohnedkava. Necháme vychládnuť a rozmixujeme na prášok. Odložíme bokom do ďalšieho použitia.

1


V hrnci zohrejeme ghee, pridáme rozmixovanú cibuľu a oprážame asi  10 minút na miernom ohni. Občas premiešame. Pridáme nakrájaný cesnak a 3 minúty restujeme.

2


Pridáme kurkumu, koriander a chilli korenie a premiešame. 2 minútky restujeme.

3


Pridáme 100ml vody a privedieme k varu. Oheň zmiernime.

22IMG_9785


Ďalej pridáme na tretinky nakrájané baby baklažány, soľ a premiešame. Varíme pod pokrievkou na miernom ohni domäkka, asi 10-12 minút.

22IMG_9766

4


Na konci pridáme zbytok vody a zahustíme pomletými melónovými semienkami. Premiešame a 2 minúty povaríme. Pridáme nasekanú, čerstvú koriandrovú vňať, premiešame, odstavíme z ohňa a necháme 10 minút odpočívať.

5


Podávame s plackami.


22IMG_9801

5 komentárov:

  1. Vcera som urobila toto jedlo, jednoduche a vyborne. Nemala som melonove semiacka, ale pouzila som tekvicove tym istym sposobom. Zahustili a pridali fantasticku chut. Pozdravujem do Indie, recepty su inspirujuce a hlavne co sa mi paci je to, ze su jednoduche a autenticke.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Miso, to jsou seminka susena ze zluteho melounu?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede

    1. Miska, ja som si teraz neni ista z akeho melona su. Je mozne, ze je to z toho zlteho melonu co sa tu na juhu pestuje. Pozri este tu. http://www.sanjeevkapoor.com/Articles/Melon-Seeds.html

      Odstrániť