pondelok, 20. septembra 2010

Liaty pernik

Tento vyborny pernik som nasla na Vareche a v ziadnom pripade v jeho recepte netreba nic menit. Je vynikajuci tak ako je tam napisany. Ja som uz nemala cas robit nan citronovu polevu, ale urcite si to urobte aj s nou.


11100_6640



CO POTREBUJETE:

5 vajicok
300g cukru
200g oleja
200g mlieka
100g marmelada; pouzila som hroznovu - je kyselkava a redsia
1 lyzicka prasku do peciva
1 plna lyzica pernikoveho korenia
50g kakaa
400g hladkej muky (Maida)

citronova poleva:
250g praskove cukru (icing sugar)
4 lyzice stavy z citrona
tepla voda podla potreby
(ak mate radi tuto polevu, mozete jej urobit dvojnasobok na vyssie uvedeny rozpis surovin na pernik)




AKO POSTUPOVAT:

Oddelime bielky a zltky. Z bielkov vyslahame sneh, pridame 150g cukru a zaslahame ho do bielkov.

1


V druhej miske zltka zmiesame so 150g cukru, pridame olej a poriadne vymiesame. Pridame mlieko a znova dobre vymiesame. Zltkovu zmes vlejeme k vyslahanym bielkam a zlahka premiesame.

2


Pridame marmeladu, prasok do peciva, pernikove korenie, kakao...

3


... muku a vsetko dobre vymiesame. Plech potrieme olejom a vysypeme mukou. Vylejeme nan cesto a pecieme v predohriatej rure na 180st., 40 minut.

4


Kym sa kolac upecie vymiesame si citronovu polevu. Nesmie byt prilis tekuta, skor hustejsia kasicka, aby netiekla dole z kolaca. Polevu vylejeme na upeceny, este teply kolac a nechame stuhnut. (Ja som kolacik len posypala cukrom.)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis