nedeľa 14. júla 2013

Čokoládová bábovka / Chocolate bundt cake

Recept mi poslala moja mama. Upiekla nám ju naposledy na privítanie a deťom veľmi chutila (ja som jej dieťa, takže sa počítam medzi tých, komu chutila).







ČO POTREBUJETE:

5 vajec
štipka soli
200g práškového cukru
1 lyžica kakaa
125g masla
150ml oleja
150ml mlieka
300g múky (použila som Maida, čo je hladká biela múka)
1 lyžička prášku do pečiva
horká čokoláda (použila som horkú Bournville)





AKO POSTUPOVAŤ:

Žĺtka oddelíme od bielkov.

22coko babovka 001


Z bielkov a štipky soli vyšľaháme tuhý sneh.

22coko babovka 002


Žĺtka, maslo, cukor a kakao vymixujeme do penista.

22coko babovka 003


Pridáme olej a znova vymixujeme.

22coko babovka 004


Múku zmiešame s práškom do pečiva. Do maslovej zmesi postupne pridávame múku a mlieko. Vymiešame cesto.


22coko babovka 006


 Do tohto cesta potom zľahka zamiešame vyšľahané bielka.

22coko babovka 007


Rúru predohrejeme na 180st.

Formu na pečenie bábovky vytrieme olejom alebo roztopeným maslom a vysypeme múkou alebo strúhankou.

22coko babovka 008


Do pripraveného cesta ešte nakoniec zamiešame polámanú čokoládu.

22coko babovka 009


Cesto vylejeme do bábovkovej formy a dáme do rúry.

22coko babovka 010


Pečieme 30 minút odokryté a potom ďalších asi 20 minút zakryté hliníkovou fóliou, aby nám bábovka neprihárala zvrchu. Záleží ako ste zvyknutí piecť, možno nepotrebujete prikrývať.


 :) Dobrú chuť



22babovka 008

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára