Lemingtonky z jogurtoveho cesta

Lemingtonky su podobne Kokosovym jezom. Len cesto na kokosove jeze sa robi s medom a je pomerne suchsie. Ak mam porovnat, lemingtonky mi chutia viac.  Su stavnatejsie a makksie.

Recept na Lemingtonky pochadza z Australie. Kolac pozostava z masloveho cesta, ktore sa maca v cokolade a obaluje v kokose alebo sa dva kusy kolaca spoja dzemom a az potom macaju v cokolade a obaluju v kokose. Kedze sa blizia Vianoce, tieto kolaciky su vhodne aj na vianocny stol. Ja som vyskusala recept s pouzitim jogurtu.


22lemingtonky 024


CO POTREBUJETE (na 12ks):

75g masla
150g cukru
125g kyslej smotany (alebo bieleho nesladeneho jogurtu)
1 lyzicka vanilkoveho extraktu
25ml oleja
2 vacsie vajicka
150g muky (ja som pouzila Maida)
1 lyzicka prasku do peciva

poleva:
100g horkej cokolady
1 plna lyzicka kakaa
150g cukru
100ml mlieka

kokos


22lemingtonky 020



AKO POSTUPOVAT:

Do misky dame rozpustene maslo, nechame ho troska vychladnut. Potom pridame olej, cukor, jogurt, vanilkovy extrakt a vymixujeme.

22lemingtonky 001


Pridame vajicka. Pridavame po jednom a za kazdym preslahame.

22lemingtonky 002


Muku zmiesame s praskom do peciva a pridame do mokrej zmesi. Vymiesame (uz rucne) hladke cesto.

22lemingtonky 004


Formu vytrieme olejom a vysypeme mukou. Ruru predohrejeme na 170-180st.

22lemingtonky 003


Cesto vylejeme do formy a vyhladime po celej ploche.

22lemingtonky 005


Pecieme na 170-180st. asi 30-40 minut. Kontrolujeme, kazda rura pecie inak. Upeceny kolac nechame poriadne vychladnut. Vychladnuty nakrajame na rovnake dieliky.

22lemingtonky 009


Ked je kolac vychladnuty, pripravime si polevu. Do hrnca dame vsetky suroviny na nu a na miernom ohni zahrievame, aby sa rozpustili a spojili. Metlickou obcas premiesame.

22lemingtonky 012


Polevu nechame trocha vychladnut. Potom postupne do nej macame kazdy kusok z kolaca a nasledne obalujeme v kokose.

22lemingtonky 017


Hotove lemingtonky dame odlezat do chladnicky.


Komentáre

  1. Pekne, mne kokosove jeze nikdy velmi nechutili, prave pre to suche cesto.Toto jogurtove sa paci mozno vyskusam cez vikend :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiez sa mi tieto pacia viac kvoli tomu cestu. Je take kyselkave od toho jogurtu a ta poleva sladka, tak sa mi to zdalo cele akuratne. Ja som piekla z polovicnej davky do mensej formy, aj rozpis u mna je z polovicnej davky. Mam rada nizke tie kolaciky, lebo mam rada hlavne tu coko polevu a kokos :) Pod receptom je prelinkovane na povodny recept, ak chces, pozri aj tam.

      Odstrániť
    2. Dakujem, uz ho mam poznaceny aj do ToDo na vianoce, brat ich zboznoval ked bol mladsi som zvedava co povie na tento upgrade :)

      Odstrániť
  2. S jogurtem v těstě neznám, vyzkouším. Posílám moc pozdravů do dálky :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mnamky mnamky, urcite vyskusam. Idealny recept pre cokoladozrutov v mojom okoli.
    Pekny den, Miska.
    Karin

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Čokoláda a kokos, mňam! :) Jak myslíš, že by dlouho tyhle kousky vydržely (jak dlouho je před Vánocemi dělat)? Vyzkouším asi to slepování marmeládou :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Meg, u nas boli dva dni v chladnicke. Neviem ako maximalne dlho vydrzia dobre. Pamatam si, ze babicka ich robievala medzi sviatkami, nie dopredu pred Vianocami.

      Odstrániť
    2. Díky moc, píšu si je na seznam těsně před svátky :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára