Dokonala Basmati

Zuzka sa ma na FB stranke spytala ako uvarit ryzu tak, aby bola ako v restauracii. Toto je sposob pripravy indickej Basmati ryze, ktory vas nemoze sklamat.


Dokonala basmati




CO POTREBUJETE:

(pomer musite vzdy dodrzat)

2 hrnceky suchej ryze
3 hrnceky vody; izbovej teploty


Dokonala basmati



AKO POSTUPOVAT:

Ryzu dobre oplachneme pod tecucou vodou, aby sme odstranili skrob. Musi vam z nej ist celkom cista voda. Premytu ryzu dame do misky a zalejeme vodou tak, aby bola celkom ponorena. Nechame ju namocenu 15 minut. Kym je ryza namocena, dame do hrnca vodu a privedieme ju k varu. Ryzu celkom scedime a pridame do vriacej vody. Pockame, kym sa voda zacne znova varit. Potom ohen celkom zmiernime a hrniec tesne uzavrieme. Varime ju takto 5 minut. Potom ohen vypneme a hrniec stale tesne uzavrety nechame stat 15 minut. Ryza sa v nom stale vari, aj ked ohen sme vypli. Po 15 minutach hrniec otvorime a skontrolujeme, ci je ryza makka. Ak je ryza dobre uvarena, dame ju do servirovacej misky, aby sa dalej v hrnci uz nevarila. 

Dokonala basmati


Dobre video o roznych druhoch ryze dopestovanych v Indii.

Komentáre

  1. Moc děkuji za tento návod, tolikrát jsem se snažila vyrobit tuto dokonalou rýži bezúspěšně snad raději ani počítat nebudu...

    Zkusím hned zítra, díky!

    Marie R.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. vdaka za postup na pripravu, doteraz mi nikdy tak fajn nevysla

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. a este raz vdaka za vynikajuce recepty na tomto blogu,
      indicke jedla su caro pre chutove pohariky a su zdrave,
      pekny den Michaela

      Odstrániť
  3. Miska idem k Tebe po radu:-).Dnes som si kupila basamati,ale hnedu..mas skusenosti aj s nou? Ci jej treba trosku viac casu,co myslis? Alebo mas iny postup pri nej? Ak nie,budem robit podla tejto,uvidim,co to spravi..
    Mariana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hnedu basmati som nikdy nevarila. Raz som mala kupenu hnedu ryzu, ale obycajnu. Nemohla sa za ten svet uvarit do makka. Neviem ako to je s basmati, takze bohuzial neporadim. Ak skusis takto varit tu hnedu, daj vedite ako to dopadlo prosim ta.

      Odstrániť
  4. dam a skusim to podla tohoto receptu:) fotku ti ju poslem na fb...sama som zvedava:-)mam zajtra v plane..

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Miska,chcem sa este spytat,....ked ju dame do vracej vody a varime 5 minut,vypneme a nechame hrniec zavrety este 15 minut.Ryza sa este vari,aj ked sme ohen vypli....no len u mna to asi platit nebude,ked mam indukciu....ked vypnem,je vypnute a hned chladne...ja ju asi necham varit po cely cas 15 minut...co povies?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marianne, varila som na indukcii takto ryzu u sestry. Vodu som dala na 9 normalne zovriet, potom ked som pridala ryzu, prepla som na 2 stupen a varila. A potom sme ju vypli ako je v recepte a nechali na tej plosinke, kde sa varila. Ona dosla na nej sama. Len ju potom hotovu nenechaj v hrnci, kde sa varila, lebo sa celkom rozvari a bude zla. Hned ako ma byt hotovo ju daj do misky. Samozrejme ju ale vyskusaj, ci uz je.

      Odstrániť
  6. no a fotka sa mi neda pridat,skusim este cez FB

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Odpovede
    1. Mne koment co si vlozila prisiel na mail, len tu ho automaticky asi vyspamovalo. Fotku som videla, perfektne :) Som rada, ze sa vydarila!

      Odstrániť
  8. Ahoj Miska,

    mojou trenerkou mi bola odporucana ryza Basmati pri redukcnej diete. No moje povolene mnozstvo je 80g. Tak sa chcem opytat kolko vody dat na uvedenu gramaz :-) Ked som ryzu presypala do hrnceka tak to 1/4, mam potom dat 1 cely hrncek vody? :-) Dakujem za radu

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na 1/4 hrnceka ryze mi to vychadza 1/2 hrnceka vody.

      Odstrániť
  9. Výborný recept, Ďakujem a prajem všetko Vám dobré :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ryža podľa vášho receptu sa mi podarila naozaj super, nerozvarila sa ani sa nepripálila. Stačilo mi ju variť 5 minút a potom nechať už len 10 minút dôjsť. Paráda :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára