sobota 26. februára 2011

Paneer Bhurji / Scrambled paneer

Toto jedlo mi vzhľadom trochu pripomína miešané vajíčka s cibuľou a paradajkami. Veľmi jednoduchá príprava, podávame s indickými plackami (Čapati , Paratha, Dosa ...).





ČO POTREBUJETE:

200g paneeru; rozdrobený (nie celkom najemno)

2 lyžice ghee
4 strúčiky cesnaku; nakrájané nadrobno
1/2 lyžičky tmavej rímskej rasce
štipka asafoetida

1 veľká červenà cibula, nakrájaná nadrobno
1 lyžička cesnakovo zázvorovej pasty (alebo oboje čerstvé a nastrúhané)
1 zelená chilli paprička (môžeme vynechať, ak chceme menej pálivé)

2 paradajky; pokrájané na malé kúsky
soľ

1/2 lyžičky mletej kurkumy
1/3 lyžičky kašmírskeho mletého čili korenia
1/3 lyžičky mletého koriandru
1/2 lyžičky garam masala






AKO POSTUPOVAŤ:

V panvici zohrejeme ghee. Pridáme cesnak a asi 20 sekúnd opekáme na miernom ohni. 

Pridáme rímsku rascu, asafoetida a cibuľu. Opekáme, kým cibuľa poriadne spriesvitnie a je mäkká. 



Pridáme cesnakovo zázvorovú pastu a nadrobno  nakrájanú zelenú chilli papriĉku. Minútku restujeme.

Pridáme paradajky, soľ a opekáme, kým nezmäknú a nerozpadnú sa, asi 15 - 20min.



Pridáme kurkumu, chilli korenie, mletý koriander, garam masala a premiešame. 

Pridáme rozdrobený paneer, premiešavame minútku a oheň vypneme. Nakoniec vmiešame koriandrovú vňať, hrniec zakryjeme a necháme zakrytý postáť 10 minút. 



Podávame s Chapati, Roti alebo naplníme placku Paratha a zrolujeme ako palacinku.



8 komentárov:

  1. perfektné :-)...ak sa mi nechce robiť paneer nahradím ho tvarohom, alebo radšej balkánskym syrom?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Na nete pisu, ze paneer nahradit syrom ricotta....ale naozaj neviem ako bude chutit vysledok, lebo to nemam odskusane. daj vediet, ak budes skusat.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Používala jsem tvrdý tvaroh, ale teď už také používám ricottu. Je jemnější a dobře se s ní pracuje.

      Odstrániť
  3. vyskúšané :-) robil som so syrom Feta a pridal som ešte čerstvú bazalku...a bolo to výborné

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Super! Som rada, ze chutilo :) Niekedy si skus vyrobit aj ten Paneer ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. veru,vynikajuce! Ja som miesto panneru dala zmes tofu a mozzarelly. Stale nevychadzam z udivu ako mozu byt take jednoduche recepty take dobre:)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Teda, Miska,
    mnam... prave sedim v praci a dlavim moj vcerajsi vytvor...prave toto jedlo, len ja som si nerobila placky, ale ryzu na cibulke, velmi dobra kombinacia, zda sa. Doma mi ostal domaci syr (z mlieka z mliecneho automatu)- spravila som ho pridanim syridla- a syr je na svete.
    Vsetky suroviny som zohnala, okrem koriandrovej vnate, no neva. Doma som objavila asi 4- rocne seemienka koriandru, vysiala som ich a zacali mi pekne klicit... som zvedava na tu chut :-)
    takze dakujem za inspiraciu, pekny den prajem... inak tu je teraz tak teplo, hadam ako v Indii no, este mozno nejakyxch 10 stupnov plus...) pa Lucia Lam.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Som velmi rada, ze ti chutilo Lucia :) Vdaka za vyskusanie. A nabuduce, ak budes z tej koriandrovej vnate nieco mat, tak ju urcite pridaj. Ja viem, ze niekomu vobec nevoni a nechuti, ale ona prave doda mnohym indickym jedla ten spravny smrnc :)

    OdpovedaťOdstrániť