štvrtok 28. júna 2012

Paneer Korma



♡ ❤️ ♡

Už pár dní chodím po troškách upratovať a znášať veci do nášho nového bývania v meste. Áno, zasa sa sťahujeme 🏠 Ale veľmi sa teším. Byt je veľký a pekný, hneď cez cestu je škola, kam chodia obe dcérky, takže o starosť s dopravou menej. Dnes som si bola kúpiť aj nejaké kvetinky a na balkón karí stromček.


kari



Priniesla som si k chlapíkovi, čo predával pri ceste kvety aj svoj kvetináč a povedala, že chcem aj hlinu. Vraj "no problem".... chytil kvetináč a stratil sa za kvetmi. Keďže musím všetko vidieť, išla som za ním.... a objavila som jeho "zásoby hliny"... Som to samozrejme musela odfotiť, lebo...

hlina



Denne dochádzanie do mesta je dosť únavné. Asi hlavne pre deti, aj keď aj ja padám večer do postele poriadne unavená. Ešte k tomu bolo teraz pár dní vlhké dusno, že sa človek potil aj keď stál a ani nemrkol. Dnes sa ukazujú dažďové mraky a predpoveď hovorí o búrkach...

♡ ♡ ♡

No ale teraz už k receptu, nech vás nenaťahujem ako gumu na gaťoch. Recept mám od šéfkuchára Umang Datta a je to poriadna korma ako má byť. Tak ak skúsite, dúfam, že vám bude chutiť tak ako nám 😋





ČO POTREBUJETE:

400g paneeru; pokrájaného na kocky

200ml Khoya; nastrúhaná
200ml sladkej smotany
100g kešu orechov
70ml vody, v ktorej sme uvarili kešu orechy

2 lyžice ghee
2 väčšie červené cibule
2 väčšie paradajky; rozmixované na pyré 
1/2 lyžičky cesnakovo - zázvorovej pasty
1 lyžička kašmírskeho chilli korenia
1/2 lyžičky mletej kurkumy
1/2 lyžičky garam masala
soľ

1/2 lyžičky ružovej vody 
(pôvodne sa mala použiť Kewra water, ale nezohnala som ju; ako náhradu mi Umang poradil ružovú vodu)

zelené chilli papričky môžete použiť na ozdobenie (môžete ich do kormy aj vmiešať nakoniec, pre extra pálivú chuť)





AKO POSTUPOVAŤ:

Kešu orechy dáme do hrnca, zalejeme vodou a privedieme k varu. Keď sa začnú variť, oheň zmiernime a varíme ich 15 minút. Potom ich odložíme vychládnuť. 



Keď trocha vychládli, vymixujeme ich so 70ml vody (v ktorej sme ich varili) na pastu. Pastu odložíme bokom do ďalšieho použitia.

♡ ♡ ♡

V hrnci zohrejeme ghee. Pridáme nakrájanú cibuľu a pražíme na stredne silnom ohni do hneda. Potom pridáme cesnakovo-zázvorovú pastu a minútku restujeme.

Ďalej pridáme pyré z paradajok a privedieme k varu. Znova oheň zmiernime a varíme pod pokrievkou, kým sa ghee nezačne oddelovať. Trvá to asi 15 - 20 minút. Občas premiešame.
 


Zmes necháme trocha vychládnuť a rozmixujeme.

Paradajkovú zmes vrátime do hrnca a znova privedieme k varu. Oheň zmiernime a varíme 2 minútky. Občas premiešame. Pridáme soľ, kašmírske chilli korenie, kurkumu a garam masala a 5 minút na miernom ohni varíme. Občas premiešame.



Teraz pridáme sladkú smotanu a nastrúhanú khoya. Premiešame. Ďalej pridáme kešu pastu a premiešame. Zvýšime oheň a počkáme, kým to začne bublať. Vtedy oheň zmiernime...



... a pridáme paneer. Premiešame a necháme minútku prehriať. Nakoniec pridáme ružovú vodu, premiešame a odstavíme z ohňa. (Ružová voda je veľmi výrazná, nedajte viac ako 1/2 lyžičky!)




Ozdobíme prekrojenými chilli papričkami alebo koriandrovou vňaťou a podávame s plackami. Napr.: Chapati, Paratha...


♡ ♡ ♡


Khoya pravdepodobne nekúpite na Slovensku v obchodoch. Je to vlastne zredukované mlieko a môžete si to vyrobiť aj doma. 

A kým som príspevok dopísala, rozpršalo sa vonku a hrmí :) Bude sa dnes dobre spať. Pekný večer vám všetkým...


* * *

Tu som pridala hrach a koriandrovú vňať.



2 komentáre:

  1. Miška, mám veľmi rada tvoj blog, tvoje recepty, tvoje fotky a postrehy zo života v ďalekej Indii ... a tiež sa mi veľmi páči aj tvoj "iný" (rozumej optimistický) pohľad na svet okolo nás, ktorý je mne osobne naozaj veľmi blízky a sympatický :)) ... Jana

    OdpovedaťOdstrániť