štvrtok 8. marca 2012

Nakladaná kyslá kapusta

Na nakladanú kapustu som sa odhodlávala veľmi dlho. Ani neviem, prečo som to neskúsila už skôr... čoho som sa bála? Keď bol na Varechu pridaný recept na nakladanú kapustu, vyzeral tak jednoducho, že som sa rozhodla skúsiť to. Okrem toho bolo pod ním toľko chvály, že sa nedalo odolať.





Na prvý pokus som sa rozhodla urobiť si jeden malý pohár. Odložila som si poháre od medu, ktoré majú šrobovací uzáver a sú sklené. Poriadne som poháre vyumývala a utrela. Kapustu som pokrájala, dala do misky a osolila, pridala rímsku rascu a guľaté čierne korenie (pre množstvá koľko čoho si pozrite vyššie uvedený preklikávací link na recept). Nechala som ju tam odležať 4 hodiny. Párkrát som ju rukou postláčala, aby pustila šťavu. Veľa jej z nej nešlo, tak som sa bála, že budem musieť dorábať nejaký nálev, ktorý vôbec netuším ako by som robila...

Po 4 hodinách som ju dala do pohára a poriadne ju stláčala ku dnu. Tradááá, pustila si šťavu tým stláčaním 😀 Odľahlo mi. Šťavy bolo dosť na pokrytie kapusty až po vrch. Pohár som poriadne uzavrela a nechala ho v kuchyni, kde mám dosť teplo. Pokračovalo to takto....


Nakladana kysla kapusta



A dnes som po 3 týždňoch pohár otvorila... ja mám kyslú kapustu!! 😀Teším sa a idem vymýšľať, čo z nej uvarím.


Nakladana kysla kapusta



Nakladana kysla kapusta

2 komentáre: