streda 14. marca 2012

Pečený karfiol 2. / Oven roasted cauliflower 2.





ČO POTREBUJETE:

1 malý karfiol
soľ

na zomletie:
1 - 3 sušené červené kašmírske chilli papričky (alebo 1 lyžička mletého kašmírskeho chilli korenia)
1 lyžička sezamových semien
1 lyžička koriandrových semien
1/2 lyžičky mletej kurkumy
olej


(Tu som použila kašmírske chilli korenie)



AKO POSTUPOVAŤ:

Koreniny (okrem kokosu) na zomletie dáme do mixéra (alebo mažiarika) a pomelieme (množstvo chilli podľa toho kto koľko znesie). Potom pridáme kokos a znova rozmixujeme. Pridáme 2 lyžice oleja a znova rozmixujeme. 

Karfiol rozrobíme na malé ružičky. Umyjeme, osušíme a dáme do pekáčika. Dáme naň zomleté korenie s kokosom (masala), prelejeme ešte 1 lyžicou oleja, osolíme a poriadne premiešame, aby bol každý kúsok obalený zmesou korenia a kokosu. 

Rúru predohrejeme na 200st. a karfiol v pekáčiku zakryjeme alobalom. Pečieme 30 minút. Nakoniec som ho dala ešte na 5 minút na 200st. pod gril.

Peceny karfiol 2.


Môžete ho podávať v plackách (Chapati, Pita...) s vychladenou Uhorkovou raitou.


(Tu som použila 1 celú červenú chilli papričku.)

6 komentárov:

  1. pečený karfiol č.1 podľa tvojho receptu som už jedol a bol výborný...teším sa keď vyskúšam dvojku :) super recept a foto na 1* ako vždy...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. toto sa mi veeeelmi pozdava!! ja karfiol zboznujem, polovicka si ide za nim nohy polamat...a takato "exoticka" verzia, no mnam!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Juu, priznam se, ze pred par dny jsme ho meli, smazeny s tatarkou, jak ma byt :D ale tahle verze vypada dost zajimave :) Budu se muset podivat po koreni :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Miska, karfiol vyzera riadne lakavo, a veru, kešu oriešky sú dobrý nápad ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dobrá inspirace, určitě se bude brzy hodit.

    Dostala jsme se sem před FB Motta, ať se budoucí knížka povede! Přidala jsem si blog do své Odkazovny.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Vsetkym dakujem za nakuknutie :)
    @vilemina dakujem! :)

    OdpovedaťOdstrániť