pondelok 11. februára 2013

Mrkvovo-cícerovo-kešu nátierka / Carrots chickpeas and cashews spread

1mrkvovo cicerovo kesu natierka 006



ČO POTREBUJETE:
(hrnček, ktorý som použila ako odmerku má 200ml)

1/2 hrnčeka nesolených kešu orechov
1/4 hrnčeka surovej mrkvy nakrájanej na kolieska
1/4 hrnčeka uvareného cícera
soľ
sušený tymián
šťava z citróna
1 lyžica gréckeho jogurtu


1mrkvovo cicerovo kesu natierka 008



AKO POSTUPOVAŤ:

Kešu orechy si vopred namočíme vo vode na 1 hodinu. Cícer si na noc namočíme a ráno uvaríme do mäkka. Scedíme a vodu z neho odložíme. 

Do mixéra dáme nakrájanú surovú mrkvu, scedené kešu orechy a uvarený cícer. Pridáme troška z vody, v ktorej sme varili cícer a všetko spolu rozmixujeme. Nátierku preložíme do misky, pridáme soľ podľa chuti, 1/2 lyžičky šťavy z citróna, medzi prsty sušeného tymiánu a lyžicu jogurtu. Dobre premiešame. 

* * *

Nátierku dáme vychladiť a podávame s pečivom. Ja som podávala s mojím prvým vydareným kváskovým chlebom. 


* * *

Kvások som skúšala robiť z múky Atta aj Maida. Ten z múky Maida sa ani nerozhýbal, ale z múky Atta pekne bublá.


4 komentáre:

  1. Musím přiznat, že ihned po přípravě mi pomazánka vůbec nechutnala a přemýšlela jsem, do čeho ji propašuji, aby nepřišla nazmar. Nechala jsem ji však chladit, abych ji ještě "dala šanci". No a po 12-ti hodinovém ležení v lednici už byla dobrá a po 24 hodinách výborná! Takže opravdu chce nechat rozležet.
    Místo sušeného jsem dala čerstvý tymián.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Uf, uvodne slova ma zamrzeli (nerada by som sposobila znehodnotenie surovin), ale som velmi rada, ze to dobre dopadlo. Natierky su vzdy najlepsie odlezane a vychladene. Dakujem za vyskusanie receptu. Pekny den (vecer).

      Odstrániť
  2. Moja velmi oblubena natierka; prave som ju urobila pre navstevu.

    OdpovedaťOdstrániť