Tandoori gobi / Peceny karfiol 2.

Vcera ma inspirovali delikatesy receptom na peceny karfiol. Viktor v clanku spomenul kokos a hned ma napadlo dat ho nie do dresingu, ale rovno do masala (korenin)... a ked som karfiol dopiekla, napadla ma este jedna surovina, co vyskusam nabuduce. Prihodit do mixera este aspon 5 kesu orieskov.


Peceny karfiol 2.



CO POTREBUJETE:

1 maly karfiol
sol
olivovy olej

na zomletie:
1 susenu cervenu kasmirsku chilli papricku (bez stopky)
1 lyzicku sezamovych semien
1 lyzicku koriandrovych semien
1 lyzicku tmaveho rimskeho kminu (shah jeera)
1/4 lyzicky kurkumy
velka hrst cerstveho struhaneho kokosu


Peceny karfiol 2.



AKO POSTUPOVAT:

Koreniny (okrem kokosu) na zomletie dame do mixera (alebo maziarika) a pomelieme. Potom pridame kokos a znova rozmixujeme. Pridame 2 lyzice olivoveho oleja a znova rozmixujeme. Karfiol rozrobime na male ruzicky. Umyjeme, osusime a dame do pekacika. Dame nan zomlete korenie s kokosom (masala), prelejeme este 1 lyzicou olivoveho oleja, osolime a poriadne premiesame, aby bol kazdy kusok obaleny zmesou korenia a kokosu. Ruru predohrejeme na 200st. a karfiol v pekaciku zakryjeme alobalom. Pecieme 30 minut. Nakoniec som ho dala este na 5 minut na 200st. pod gril.

Peceny karfiol 2.


Mozete ho podavat v plackach (Chapati, Pita...) s vychladenou Uhorkovou raitou.

Komentáre

  1. pečený karfiol č.1 podľa tvojho receptu som už jedol a bol výborný...teším sa keď vyskúšam dvojku :) super recept a foto na 1* ako vždy...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. toto sa mi veeeelmi pozdava!! ja karfiol zboznujem, polovicka si ide za nim nohy polamat...a takato "exoticka" verzia, no mnam!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Juu, priznam se, ze pred par dny jsme ho meli, smazeny s tatarkou, jak ma byt :D ale tahle verze vypada dost zajimave :) Budu se muset podivat po koreni :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Miska, karfiol vyzera riadne lakavo, a veru, kešu oriešky sú dobrý nápad ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dobrá inspirace, určitě se bude brzy hodit.

    Dostala jsme se sem před FB Motta, ať se budoucí knížka povede! Přidala jsem si blog do své Odkazovny.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Vsetkym dakujem za nakuknutie :)
    @vilemina dakujem! :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára