nedeľa, 2. januára 2011

Lokse

Velakrat sa stane, ze za hranicami ludia nevedia, co je to Slovensko. Vacsinou si nasu krajinu pletu s Juhoslaviou a Slovinskom. A uz vobec neocakavam, ze by poznali nase typicke slovenske jedla.

Objavila som vsak stranky plne slovenskych dobrot. Vdaka Lubosovi a jeho napadu predstavit slovensku kuchynu svetu, sa dnes vsetci mozu docitat ako sa u nas doma dobre vari. “U Lubosa” si vzdy spomeniem na sobotnu a nedelnu vonu kuchyne, ked sa vsetko varilo, bublalo, smazilo, ci pieklo. Len par slov z jeho stranok a som doma :)

Lubos pise recepty v anglictine (nazvy su aj v slovencine) a dokumentuje postupy pripravy aj fotkami. Na jeho strankach najdete dobroty ako napriklad Fasirky, Medove rezy, ci Zemiakove lokse ….. A tu ma napada…. kto vie, kto od koho “odkukal”? Slovaci od indov Aloo parathas alebo indovia od slovakov Lokse??? Ja som dnes urobila Lokse podla Lubosovho receptu, aby moj manzel ochutnal aj “nase” placky :)


Lokse



CO POTREBUJETE:

(rozpis surovin na 5ks)
5 stredne velkych zemiakov
sol
3 lyzice hladkej muky (pouzila som Maida)
maslo



AKO POSTUPOVAT:

Zemiaky uvarime v supke a nechame poriadne vychladnut. Osupeme. Osupane, ochladnute zemiaky postruhame najemno. K postruhanym zeiakom pridame muku a sol a rukou vypracujeme pevne nelepive cesto. Nechame ho chvilku pod utierkou oddychnut.

Lokse


Dame si ohrievat panvicu.
Cesto si rozdelime na 5 rovnakych casti a dlanami vytvarujeme gulocky. Gulocky vyvalkame postupne na tenke placky a opekame ich na suchej panvici z oboch stran do hnedkava. Pri opekani ohen zmiernime, aby nam nezhoreli.

Lokse


Hotove placky potrieme maslom.

Lokse


Moj indicky manzel si ich nevedel dnes vynachvalit, vraj kazdy den by som ich mala "detom" robit :)


Navstivte Lubosove stranky, plne slovenskych jedal.

4 komentáre:

  1. Dakujem Miska, dufam ze lokse chutili!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nie je za co ;) a ja dakujem za recept. Lokse boli vyborne, makkucke, hned boli prec.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ĎAKUJEM. Pozrela som si všetky recepty, keďže túto stránku som vôbec nepoznala. Mne sa tak zbiehali slinky, že .... až :).

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Je to dobry napad, slovenska kuchyna je dobra, tak nech sa o nej vie :)

    OdpovedaťOdstrániť