pondelok, 17. januára 2011

Baba Ghanoush (s vylepsenim)

Baba ghanoush with the twist



CO POTREBUJETE:

2 stredne velke baklazany
2 lyzice tahini pasty alebo velka hrst kesu orechov (toto je to vylepsenie)
1-2 lyzice stavy z citrona
sol
3 struciky cesnaku
stipka mletej rimskej rasce
mlete cierne korenie
petrzlenova vnat (najlepsie cerstva)
olivovy olej


Baba ghanoush with the twist



AKO POSTUPOVAT:

Baklazany umyjeme, popichame vidlickou a v pekaci pecieme asi 30minut na 200-250st. Vychladnute prekrojime a duzinu vyberieme. Mozeme ich miesto pecenia dat priamo na plamen, ak mame plynovy sporak a postupovat ako pri bharte. Duzinu z baklazanov v miske vidlickou roztlacime.

Pridame mletu rimsku rascu, nastruhany cesnak a stavu z citrona a dobre premiesame.

Pridame tahini pastu (alebo kesu orechy, ktore sme si na pol hodinky namocili vo vode a potom s troskou vody rozmixovali na pastu), sol, mlete cierne korenie a znova dobre premiesame.

Pridame petrzlenovu vnat (ja som pouzila koriandrovu, petrzlenovu u nas nemaju) a premiesame.

Hotovy dip dame do misky, v strede urobime jamku a do nej nalejeme troska olivoveho oleja, ktory do dipu zamiesame tesne pred podavanim. 


Baba ghanoush with the twist


Podavame s arabskym chlebom Pita alebo pecivom.

6 komentárov:

  1. Och, tuto natierku mam velmi rada, ale nikdy som ju nerobila lebo som si vzdy myslela, ze to je strasne zlozite. Avsak dnes som sa poucila, a zaroven inspirovala.

    No predtym, ako zacnem doma experimentovat, chcela by som sa spytat na dve veci: myslis ze by sa sesamove semienka na tahini dali pomliet na mlynceku na maso? Ja ziaden mensi mlyncek nemam... A tiez: co je rimsky kmin za korenie? Ja uz dlho na Slovensku nezijem, a nemozem si spomenut co by to mohlo byt. Mozno "caraway seed" (rasca), a ci "cumin"?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Janka,
    sezamove semienka s olejom neviem ci by sli zomliet na masovom mlynceku, mozno skor v takom na omacky?? Naozaj neviem. Rimsky kmin je "cumin".

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Musim sa Ti Miska za tento recept podakovat,robim ho stale do blba a neviem sa toho dojest...tak isto za Tahini pastu,tu mam v zasobe stale v chladnicke,pouzivam ju namiesto masla na chlieb,fakt skvele,vyskusala som ich viac receptov,ale tieto su najlepsie.....
    Mariana

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Myslim, že sa nemýlim - rímsky kmín je rímska rasca. Pre istotu skontroluj , Miška :-) pekné dni všetkým

    http://zena.sme.sk/c/4358555/rimska-rasca-milovana-i-nenavidena.html

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dadka, mas pravdu :) Len som raz bola sprdnuta, ze rimsky kmin je cesky vyraz, ma byt rasca, tak si na to davam pozor. Inak je to to iste a zaroven anglicky cumin a hindi jeera alebo zeera :)

      Odstrániť