sobota 10. decembra 2011

Torta Pavlova

Dnes ráno nás zobudila krásna modrá obloha. V noci troška popršalo a na tráve boli ešte kvapky dažďa, všade poletovali motýle a skupinka ľudí z dediny usilovne čistila okolie liahne. Keď sme odprevadili Salonku k autu a odišla do školy, ja a Sanabka sme si dali krátku prechádzku a nechali ranné slniečko, aby sa nás trošku “chytilo”.






Po návrate z prechádzky som sa rozhodla, že sa pustím do plánovanej torty Pavlova. Keďže naša staršia dcérka mala tento týždeň v novej škole písomky, má toho dosť na doháňanie, pretože v novej škole majú troška iný systém učenia a iné osnovy, chcela som jej na konci týždňa urobiť sladkú radosť. A preto práve Pavlova.

Pred týždňom som sa zháňala po recepte na ňu. Slovenské foodblogerky mi pribehli ihneď na pomoc a ponúkli recepty z ich stránok (ďakujem baby!). Túto tortu piekla Táňa, Anetka, Lucia aj Adka. Ja som si vybrala Táňin recept preto, lebo mala v rozpise surovín citrón, kdežto inde a asi podľa správnosti sa má použiť ocot (ten nemám v zásobách doma). Nuž a ako to dnes dopadlo?






Po tých nepodarkoch a mojej kuchynskej smole posledných dní, sa mi konečne čosi podarilo 😃 Podarilo? Neviem. Neviem ako skutočná Pavlova chutí a vyzerá po prerezaní. Tá moja vyzerá takto 👇



Zdobila som šľahačkou, kúskami čerstvého ananásu a stružlinkami čerstvej dužiny kokosového orecha, ktoré som nasucho chvíľku opekala na panvici. Rozprávka!!!

A ak chcete recepty, preklikajte sa prosím cez mená blogeriek uvedené vyššie, pod ktoré som vložila linky na ich stránky.

Dopĺňam len toľko, že pomer bielky a cukor je pre mňa ideálny takto: 1 bielok = 50g cukru. Túto radu som dostala na facebooku, kde mi bol odporučený recept na Labužníkovi. Týmto ďakujem za radu!

Prajem vám krásny víkend! ❤

7 komentárov:

  1. Miska vyzera uuuuuuuuzasne. Podarila sa skvele,nemaj obavy. Vyzera tak mnamky, az mi tecu navcas rana slinky:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. vyzera uzasne lakavo a chutne! maminka mozes byt spokojna, ze sa veru podarilo, teda aj podla mna :)))...inac je velmi zvlastne a zaujimave vidiet taketo aktualne fotky, ktore vyzeraju prekrasne, sice netypicky, oproti pocasiu a prostrediu ktore je na slovensku - pochmurne sede bez snehu,ale aspon vsade naokolo to uz svieti, cinka vianocami, teda minimalne u nas v Kosiciach :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dakujem :) Ja som si nebola ista ako Pavlova vyzera v reze, nikde som taku fotku nenasla, tak snad som to trafila :)
    Inak mne tento rok veru unika, ze uz je december. Je to asi aj preto, ze som momentalne viac vonku a tam je slniecko a tak mi to ani nepride, ze uz idu Vianoce. Minuly rok si pamatam, ze som mala uplne brutalne vianocnu naladu uz od polovice novembra. Tento rok nic... este si musim ist do predosleho bytu pre stromcek a ozdoby, lebo detom Vianoce urobit musim, ci uz mam naladu alebo nie.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Miška máš ju vydarenú, presne takú, aká má byť.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Miska, podarila sa ti perfektne! A ten ananas a cerstvy kokos, no jedna basen!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. :) dakujem...inak sa mi zdala na druhy den po odlezani v chladnicke lepsia

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Miska,uuuzasnu kombinaciu si zvolila...ze mnaaam:)

    OdpovedaťOdstrániť