Toor dal - mandlova natierka

IMG_6656



CO POTREBUJETE:

voda na uvarenie Toor dal-u
1 bobkovy list
1 vacsiu hrst mletych mandli
2-3 tenke platky masla; netreba ho vela
sol


IMG_6659



AKO POSTUPOVAT:

Toor dal preplachneme a dame do hrnca. Pridame bobkovy list a zalejeme vodou. Uvarime na miernom ohni do makka. Mozeme ho az rozvarit. Nechame trocha vychladnut a scedime.

Pomlete mandle oprazime na kusku masla. K oprazenym vonavym mandliam pridame este jeden platok masla. Nechame ich chvilku vychladnut.

Mlete mandle s toor dal rozmixujeme. Pomocou vody si "doladime" hustotu natierky (staci pridat 1 cajovu lyzicku a ak bude prilis husta, zasa len 1 cajovu lyzicku, az kym nedosiahnete co chcete). Hotovu natierku v miske osolime a dobre premiesame. Mozeme primiesat aj nasekanu pazitku alebo zelenu cast jarnych cibuliek, chuti to vyborne. Mozeme ju dat vychladit a potom podavame s pecivom.



Dnes 13.8.2013 som robila malu obmenu tejto natierky a bola rovnako vyborna. 
Miesto mandli som pouzila pomlete kesu orechy. Tiez som ich opiekla na panvici a pridala k uvarenemu toor dalu. Na masle (asi 1 lyzicu) som poprazila nasekanych niekolko strucikov cesnaku a pridala do natierky. Dalej som pridala mlete cierne korenie, sol a vsetko dobre premiesala. Dala vychladit a podavala s cerstvym domacim pecivom a cerstvou nakrajanou cervenou paprikou. 




Komentáre

Zverejnenie komentára