štvrtok 29. apríla 2010

Ako mi indický “šaman” liečil boľavé hrdlo / How an Indian medicine-man cured my sore throat

Dnes som sa zobudila s boľavým hrdlom a spomenula som si na jeden zážitok, ktorý vás možno trošku pobaví.

1
Prvé 3 roky sme bývali na samote, blízko maličkej dedinky.


Z tej dedinky u nás robil jeden starší muž (okolo 60tky mal). Bol to náš security man, čiže s palicou zaháňal cudzích, okoloidúcich, čo si prišli “požičať” naše ovocie, ktoré sme pestovali. Ja som mu hovorila “starý muž”.

2



Starý muž mal vždy po ruke nejakú radu, či odpoveď…..na všetko. Sedával u nás na priedomí a len čo počul, že naša dcérka zaplakala, už aj klopkal, bral ju na vysokého koňa a chodil s ňou hore dole po vonku. Preto aj jedny z prvých slov, ktoré sa naučila boli “Ou, oh Jeddu!”, voľne preložené ako poháňanie kráv.

Ako mi indický “šaman” liečil boľavé hrdlo
stary muz so Salonkou <3


Keď som bola tehotná s našim prvým bábätkom, dostala som silný zápal hrdla. Nemohla som rozprávať a k lekárovi som mohla ísť až v pondelok, pretože v nedeľu bol odcestovaný. No a keď ma náš “starý muž” videl v akom som stave, samozrejme mal radu. Hneď oznámil môjmu manželovi, aby mi rozmiešal kurkumu v teplom mlieku alebo vode a dal mi to vypiť. Ale to nebolo všetko… čo som ja netušila. O pol noci ma manžel budil, že nastupuje ďalší krok liečby! Kúsok ďalej od domu horel ohník a ja som v pyžame musela pekne prísť až k ohníku (dávať pozor, aby som hadovi na chvostík v tej tme nestupila), kde mi starý muž povedal, aby som si do ohníka 3krát odpľula….. oči mi vyliezli až na koniec nosa, či to myslí vážne. On sa nesmial! A tak som si pekne 3krát odpľula do ohníka, čo malo odohnať (“spáliť”) zlý zápal v mojom hrdle.
Ráno som sa zobudila, pred dverami v rozbitom suchom kokosovom orechu bez dužiny horel gáfor (starý muž robil modlitbu za moje hrdlo) a aj keď hrdlo ešte bolelo, bolo to o poznanie lepšie :)




Niekoľko starších obrázkov z nášho života na indickej dedine....


3
Tomy, Boby, Beny, Hrčka, Puppy.


4
Tu je už aj Salonka :)

5



6



7



7 komentárov:

  1. Miško,mi se ty Tvoje příběhy tak líbí,že už to pročítám asi po 20.Fotky máš úžasné,příběhy dovedeš tak poutavě napsat,že se k nim člověk rád vrací,aby si je znovu přečetl...nejsi Ty náhodou spisovatelka a fotografka dohromady...kdyby jsi napsala knihu,věř tomu že by z knihkupectví rychle zmizela...já bych byla první zájemce...Evča

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Evicka, dakujem, velmi si ma potesila takouto reakciou :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. To je moc hezký příběh a ty fotky.... úžasné.... :o), jinak na bolest v krku je super Hřebíčkový čaj, je to sice docela nechutné, ale pomáhá to velice ;o)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Verim, klinceky su dobre na utlmenie bolesti aj ak mate bolest v zube a potrebujete rychlu docasnu ulavu, tak rozkusnut klincek na tom zube a pozut ho na tom istom mieste. On tu bolest v zube utlmi...to mi tiez poradil "stary muz" :))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. mas naozaj rozpravacsky talent,aj na recepty,este aniniejeuvarenea uzsaslinky zbiehaju...

    OdpovedaťOdstrániť