štvrtok 1. apríla 2010

Batata Pohe

Pohe sa často robia na raňajky v rodine môjho manžela. Jednoduchá príprava, chutné, zdravé jedlo.



batata Pohe




ČO POTREBUJETE:
(hrnček, ktorý som použila ako odmerku má 200ml)

1 hrnček hrubej poha/ryžových fliačkov (thick poha)

olej
1/2 lyžičky horčičných semien
1/2 zelenej čili papričky
1 stredne veľká červená cibuľa
1 stredne veľký zemiak
 niekoľko arašidov
1/2 lyžičky mletej kurkumy
1/2 lyžičky kašmírskeho mletého čili korenia
soľ

hrsť nasekanej koriandrovej vňate
čerstvý strúhaný kokos

voda podľa potreby
šťava z citróna




AKO POSTUPOVAŤ:

Pohe dáme do misky a zalejeme vodou tak, aby jej bolo pár milimetrov nad pohe. Necháme ich vo vode postáť asi 30 minút, kým nevsiaknu vodu. Ak použijete tenšie pohe, namáčame ich len na 1 minútu a scedíme. Ak by sa máčali dlho, zostanú ako kaša.

Ryzove vlocky


V hlbšej panvici zohrejeme olej a pridáme horčičné semienko. Necháme ho prasknúť.




Potom pridáme nadrobno nakrájanú cibuľu a čili papričku chvíľku popražíme na miernom ohni...




... a pridáme nadrobno nakrájané zemiaky. Opekáme, kým zemiaky nezmäknú. Občas ich premiešame.



Pridáme arašidy, ktoré sme si vopred opiekli na suchej panvici, ďalej pridáme pohe, kurkumu, čili korenie a soľ, dobre premiešame. Chvíľku na miernom ohni opekáme za stáleho premiešavania.






Hotové pohe rozdelíme na taniere, posypeme kokosom, koriandrovou vňaťou a pokvapkáme troška citrónom.


4 komentáre:

  1. Prisiel mi komentar, ktory asi blogger rozlisil ako spam, neviem, lebo ho tu nevidim. Tak ho prikladam ja, lebo mne do posty prisiel. """Miska, skusila som aj tento recept a zase som raz bola za dobru kucharku:) =
    Len v tej casti, kde sa maju zemiaky opekat,kym nezmaknu som musela pridat =
    vodu, lebo som mala pocit,ze sa neuvaria nikdy a potom som nemala hotove je=
    dlo take sypke, ale skor kasovite. No co, zjedli sme vsetko. Vdaka za recep=
    t! KatarinaK."""

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Katka, tie zemiaky na take tensie a mensie kusky, rychlejsie sa prepecu.

      Odstrániť
  2. Zijem v Indii. Moj priatel je Ind. Na Vasom blogu som nasla taky poklad, v ktory som nedufala. Dakujem.:) Pekny den

    OdpovedaťOdstrániť