sobota 17. apríla 2010

Paratha plnené šošovicou (Dal paratha)

11100_1530



ČO POTREBUJETE:

1 hrnček múky Maida (hladká biela múka); alebo množstvo podľa potreby
2 lyžičky oleja
soľ
voda

Náplň:
1 malý hrnček lúpanej šošovice
1/4 lyžičky rímskej rasce
1/4 lyžičky mletej kurkumy
na špičku noža Asafoetida
1/4 lyžičky pálivého čili korenia
1 plochá lyžica Ghí
soľ
voda


11100_1528



AKO POSTUPOVAŤ:

Preosejeme múku, pridáme soľ, premiešame. Pridáme olej a vodu a rukou vymiešame vláčne, nelepivé cesto. Vložíme ho do misky a prikryjeme utierkou. Necháme odležať 30 minút.




Šošovicu namočíme na 1 hodinu do vody. Vodu zlejeme a šošovicu dáme do hrnca. Zalejeme novou vodou a uvaríme domäkka. Uvarenú šošovicu scedíme a odložíme.




V menšom hrnci si zohrejeme Ghí a pridáme rímsku rascu a Asafoetida. Počkáme kým sa rasca začne pražiť. Potom pridáme kurkumu, čili korenie a uvarenú šošovicu. Pridáme soľ, všetko dobre premiešame a varíme odokryté na stredne silnom ohni, pokiaľ zmes nezhustne. Treba občas premiešať. Hustú zmes si odložíme a necháme ochladnúť.










Cesto na placky si rozdelíme na guľôčky veľkosti asi ako pinpongová loptička. Postupne si každú rozvaľkáme na okrúhlu placku, troška potrieme olejom, vložíme šošovicovú náplň. Náplň do placky zabalíme a znova opatrne vyvaľkáme placku tak, aby sa nám nepraskla.













Zohrejeme si panvicu a keď je už poriadne horúca, stiahneme oheň a panvicu potrieme olejom. Uložíme paratha a pomaly opekáme z oboch strán dohneda.




Hotové paratha môžeme potrieť maslom. Podávame ako prílohu k indickým jedlám alebo môžeme dať deťom samotné na raňajky.



11100_1527



5 komentárov:

  1. Včera jsem upekla placky dle Vašeho návodu.
    Měla jsem vždy obavy z pečení placek, mouka je tady důležitá, ale povedly se tak skvěle, že dnes budou k večeři opět. Děkuji za blog, především za indické recepty, které pomalu zkouším podle toho, jaké ingredience se mi daří u nás v Brně koupit.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Som velmi rada, ze sa placky podarili. Viem, ze trafit sa do muky je tu problem. Ked som skusala robit Capati na Slovensku, mala som ich ako kamen :)
    Dakujem za priazen a prajem pekny den.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak jsem vcera Miso zjistila, ze mi zmizely z Vareske KK vsechny ulozene recepty. To jsem doslova obrecela. Nastesti vsechny co jsem stihla uvarit mam zkopirovane do Wordu a v adresari v pc. Ja vim, najdu vsechny recepty tady, ale to hledani a navic kdyz nevim co ... skoda zes mi to vcas nerekla, alespon bych si opsala ktere jsem od tebe mela vybrane.A tak jsem koukala jak odsud recept ulozit a to neni jednoduche. Hledani take ne. Poradis neco?
    Nicmene jsem narazila na cockovou parathu, kterou si dlouho slibuju. Nicmene na poradu dnes byla arabska mazdara. Asi jsi skytala, protoze jsi zrovna podepisovala knizky a druhak jsem tak rozvarila cocku, ze jsem udelala tu parathu :-) Vyborna, mam ji k salatu. Obed.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jsem se nepodepsala. Ja tomu tady nerozumim, nemam ucet ale anonymni nejsem :-) Mijaita

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som vedela kto to pise, aj ked si sa nepodpisala :) Neboj, ked budes nieco hladat, kludne mi napis, najdeme.

      Odstrániť